רשות המסים: האם מגיע לכם החזר מס עבור שנת 2012?

רשות המסים מעלה הילוך בנושא מיצוי זכויותיהם של האזרחים בכל תחומי המס, ובימים אלה היא משגרת מכתבים לכ-1,700 איש, תחת הכותרת "זה הזמן לבדוק אם מגיע לך החזר מס עבור שנת 2012"

משה אשר / צלם: אוריה תדמור
משה אשר / צלם: אוריה תדמור

בימים הקרובים יכול להיות שתהיו בין המאושרים שיקבלו מכתב משמח מרשות המסים. הסיבה לכך היא שרשות המסים החליטה להעלות הילוך בנושא מיצוי הזכויות, ובימים אלה היא משגרת מכתבים לכ-1,700 איש, תחת הכותרת "זה הזמן לבדוק אם מגיע לך החזר מס עבור שנת 2012".

לפי הודעה שפרסמה היום (א') רשות המסים, המכתבים נשלחים לנישומים שבדיקות מחשב שנערכו במהלך חודשים האחרונים העלו כי קיימת הסתברות גבוהה לכך שהם זכאים להחזר מס בגין שנה זו.

בהתאם להודעת הרשות, מהלך זה הוא בבחינת צעד ראשון בעקבות עבודת צוות פנימי, אותו מינה מנהל הרשות משה אשר, שנועד לקדם את מיצוי זכויותיהם של האזרחים בכל תחומי המס.

 

לדברי אשר, בצד פעילותה לאכיפת דיני המס, רשות המסים רואה חשיבות רבה בקידום מיצוי הזכויות על-ידי האזרחים, בין היתר כדי לתרום לחיזוק אמון הציבור ברשות. אשר ציין כי מדובר בגל ראשון של מכתבים, ובהמשך ,לאחר השלמת בדיקות נוספות, יישלחו מכתבים נוספים.

במכתב שנשלח לנישום המאושר, מצוין כי מומלץ לאמת את הזכאות להחזר מס ואת סכום ההחזר המשוער בעזרת סימולטור אנונימי לחישוב מס הכנסה לשכירים, המצוי באתר רשות המסים.

עוד עולה מהמכתב כי חישוב המס הסופי לפיו קיים החזר מס או חוב מס, ייערך רק על-ידי פקיד השומה הרלוונטי, לאחר קליטת הבקשה להחזר.

בהודעת רשות המסים צוין כי כבר כיום פועלת הרשות בדרכים מגוונות למיצוי זכויות, בין היתר באמצעות פרסום מידע בעלוני מידע וסימולטורים ייעודיים לשכירים באתר האינטרנט של הרשות, הפקת חוברות "דע את חובותיך וזכויותיך", הפעלת לשכות הדרכה למילוי הדוח השנתי, משלוח מכתבים לזכאים פוטנציאליים למענק עבודה ועוד.