פוטר העורך ב-ynet שפרסם תמונת נתניהו במדי נאצי

עורך האתר ערן טיפנברון החליט לפטר את העובד גלעד הלפרן, בתום שימוע שנערך ביום חמישי האחרון, לו קדם בירור משמעתי

עורך דסק באתר האינטרנט ynet שפרסם בשבוע שעבר סטטוס בעמוד הפייסבוק שלו ובו נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו לבוש בבגדי קצין אס.אס נאצי, פוטר. עורך האתר ערן טיפנברון החליט לפטר את העובד גלעד הלפרן, בתום שימוע שנערך ביום חמישי האחרון, לו קדם בירור משמעתי.

העורך פרסם את הסטטוס לאחר שראש הממשלה הגיב לתמונה שפורסמה באתר, ובה הוא נראה מביט דרך משקפת שעדשותיה מכוסות - בתצלום משלו מתקופת עברו הצבאי הקרבי, שבו הוא נראה עונד משקפת על צווארו.

לאחר שפורסמו דבריו של נתניהו, בהם טען כי המופתי אמין אל-חוסייני שכנע לכאורה את היטלר להשמיד את היהודים ולא רק לגרשם, פרסם העורך את הסטטוס, ובו השאלה: "מתי זה עולה לפייסבוק של ביבי?", כשמעל התמונה הכיתוב: "אני רוצה להרגיע את ynet ואת 'ידיעות': יש לי קצת ניסיון עם פתרונות סופיים".

היום (א') התייחס גם ראש הממשלה עצמו לפרסום ברשת ושאל בעמוד הפייסבוק שלו מדוע פרשן חדשות 2 אמנון אברמוביץ' לא מגנה את הפרסום, כפי שגינה פרסום תמונה מסיתה דומה של נשיא המדינה רובי ריבלין.

בתגובה אמר אברמוביץ' לאתר וואלה ניוז: "לא ידעתי שראש הממשלה הוצג כנאצי, שזה כמובן מעשה נפסד. אך מדוע הוא נזעק כל-כך? הוא לא הוצג בתור המופתי".

מ-ynet נמסר בתגובה: "אתר ynet מגנה כל ניסיון של הסתה ורואה זאת בחומרה רבה. עם היוודע על פרסום התמונה בעמוד הפייסבוק האישי של העובד, הוא זומן לשימוע לאחריו הוחלט על סיום תפקידו באתר".

גלעד הלפרן מסר בתגובה: "היה זה ליקוי רגעי בשיקול-הדעת שאני מתחרט עליו. לא אני יצרתי את התמונה, והיא צורפה לפוסט סאטירי שעלה בעמוד הפייסבוק הפרטי שלי, ולא הובן כראוי. מהר מאוד הבנתי שמדובר בבדיחה לא מוצלחת, והסרתי אותו. אני נכד לניצולי שואה, ודבריו של ראש הממשלה שניקו את היטלר מאחריות קוממו אותי. מעולם לא הייתה לי כוונה להסית נגד ראש הממשלה".