חברת החשמל "מפנקת" אתכם: 65 שקל ליום ללא חשמל

צרכני חשמל שלא קיבלו אספקת חשמל במשך 20-24 שעות רצופות באירוע חד-פעמי, או במשך 48 שעות במצטבר על פני שנה, יהיו זכאים לפיצוי כספי מחברת החשמל, ללא הוכחת נזק ■ כמה מגיע לכם?

עובד חברת חשמל / צילום: איל יצהר
עובד חברת חשמל / צילום: איל יצהר

אל תבנו על הרבה כסף כפיצוי בגין הפסקת החשמל. "קיימים נהלי פיצויים לאזרחים המנותקים מחשמל למשך זמן ממושך, ולהם זכאי ציבור המנותקים ללא קשר לבחינת הפיצויים" - כך טוענת היום (ג') רשות החשמל, הרגולטור של משק החשמל. לטענתה, רק לפני שנה קבעה הרשות מתווה פיצויים מעודכן מניתוקי חשמל.

על-פי המתווה שהוחלט, צרכני חשמל שלא קיבלו אספקת חשמל במשך 20-24 שעות רצופות באירוע חד-פעמי, או במשך 48 שעות במצטבר על פני שנה, יהיו זכאים לפיצוי כספי מחברת החשמל, ללא הוכחת נזק.

"הפיצוי משתנה בין צרכנים המקבלים אספקת חשמל בקווי מתח גבוה - קווים בהם מתקיימות מרבית בעיות אמינות אספקת החשמל בישראל, בגין רגישות לפגעי מזג-אוויר, חבלות והתיישנות - לעומת צרכנים המקבלים אספקת חשמל בקווי מתח נמוך, בהם אמינות אספקת החשמל גבוהה יותר", טוענים ברשות החשמל.

התעריף המוצע כפיצוי לצרכנים הינו עלות ייצור בגנרטור דיזל המקובלת בשוק, הנאמדת בכ-1.8 שקל לכל קוט"ש מיוצר. "למעשה, הסכום מגלם את העלות האלטרנטיבית של הצרכן לאספקת חשמל לו היה ברשותו גנרטור, לו הוא נדרש בהיעדר שירות ראוי מצד חברת החשמל", מוסרים ברשות החשמל.

עוד מוסיפים ברשות כי "הפיצוי יינתן לכל צרכן העומד בקריטריונים, החל מהשעה הראשונה לתחילתו של אירוע ניתוק החשמל, ובתלות בגובה הצריכה השנתית הממוצעת של הצרכן, לפי רמת המתח וגודל החיבור שלו".

טבלת הפיצויים של חברת החשמל
 טבלת הפיצויים של חברת החשמל