אטרקציה חדשה ויוצאת דופן: פארק ענק מתחת לאדמה

תחנת רכבת גדולה ונטושה הפכה לפארק תת קרקעי מרהיב ביופיו: הצצה לפרויקט ה-Lowline park השאפתני והמדובר שעשוי להפוך בקרוב לאחת האטרקציות החמות בניו יורק

פארק תת קרקעי בניו יורק, Lowline, ריאות ירוקות, חדשנות / צילום: וידאו
פארק תת קרקעי בניו יורק, Lowline, ריאות ירוקות, חדשנות / צילום: וידאו

הוספה של שטחים ציבוריים לערים שמתפתחות וגדלות במהירות היא עניין מסובך ומורכב, בוודאי בערים צפופות כמו ניו יורק. אבל אחרי שהיא הצליחה להפוך קו רכבת עילי נטוש בשם ה-Highline לאטרקציה תיירותית של ממש, החליטה עיריית ניו יורק לנסות את מזלה גם מתחת לאדמה ויזמה את פרויקט ה-owline.

מדובר, תאמינו או לא, בפארק ציבורי תת קרקעי שנבנה בתחנת רכבת תחתית נטושה בגשר וויליימסברידג' שב-lower east side של מנהטן, אחד האזורים הכי פחות ירוקים בניו יורק. ה-Lowline park שתוכנן על ידי Raad Studio נועד לא רק לספק שטח ציבורי נוסף לתושבי העיר אלא גם להראות כיצד טכנולוגיה יכולה לשנות ערים. 

על אף היותו תת קרקעי, בפארק שמתפרס על 300 מ"ר, גדלים מגוון רחב של עצים וצמחים שמקבלים אור מנורות ענקיות עם פאנלים סולאריים מתקדמים שמוצבות מעל פני הקרקע, ועוקבות אחרי תנועת השמש על מנת למקסם את החשיפה שלהם וכך לאגור כמה שיותר אנרגיה.

הפרויקט גייס 155 אלף דולר מאז 2011, בנייתו הסתיימה בחודשים האחרונים ועכשיו הוא נבדק על ידי אדריכלי נוף ובוטניקאים. אם הכול יעבוד כשורה הפארק הציבורי התת קרקעי הראשון בעולם יפתח לקהל הרחב במהלך שנת 2017.