הדולר נחלש ב-0.4%; האירו נקבע על 4.253 שקלים

בעולם מעכלים את הודעת הפד: הריבית נותרה על כנה, אך ייתכן ותעלה בדצמבר

שטרות, שקלים, כסף ישראלי / צילום: שאטרסטוק
שטרות, שקלים, כסף ישראלי / צילום: שאטרסטוק

הדולר נחלש היום (ו') מול השקל בשיעור של כ-0.41% ושערו היציג נקבע על 3.867 שקלים, בעוד האירו ירד ב-0.15%, ושערו היציג נקבע על 4.253 שקלים.

אתמול התחזק הדולר בכ-0.3% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.883 שקלים. האירו, מנגד, נחלש בכ-0.8% ושערו היציג נקבע על 4.259 שקלים.

כלכלני בנק אגוד אומרים בסקירתם השבועית כי "שני גורמים מרכזיים להתחזקות הדולר השבוע בעולם מול המטבעות המרכזיים. הסיבה הראשונה היא הודעת יו"ר הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי, כי הבנק האירופי המרכזי שוקל להגדיל את תוכנית ההרחבה והסיבה השנייה הינה הודעת הריבית של הפד, בה הוא הותיר את הריבית על כנה אך ציין כי תיתכן העלאת ריבית בפגישה הבאה. אם מסתכלים על נתוני המאקרו בארה"ב, אזי לאור נתונים מעורבים, ייתכן והעלאת הריבית תידחה גם מעבר לכך. בניגוד להודעת הפד, מהודעת הריבית של בנק ישראל השבוע, מסתמן כי המדיניות המוניטארית המרחיבה תישאר למשך זמן רב. נקודת תמיכה קרובה הינה 3.78 שקל לדולר, ונקודת התנגדות עומדת על 3.9316 שקל לדולר".

ביום ד', כאמור, הפד הודיע כי הוא מותיר את הריבית על כנה. עם זאת, בצעד יוצא דופן הפד התייחס בהצהרה שפרסם לפגישה הבאה וציין כי "ועדת השוק הפתוח תחליט האם זה יהיה מתאים להעלות את טווח הריביות בפגישה הבאה".

אתמול פורסם בארה"ב אומדן הצמיחה הראשוני לרבעון השלישי, שהצביע על קצב צמיחה בשיעור של 1.5%, נמוך מהתחזיות שעמדו על קצב צמיחה של 1.6% והרבה מתחת לקצב הצמיחה ברבעון השני שעמד על 3.9%.