הלשכה השעתה עו"ד מנצרת המואשם בגיוס אזרחים לדאע''ש

בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין אימץ את דרישת ועדת האתיקה המחוזית, והשעה את עו"ד עדנאן עלאדין מכל פעילות עד לסיום ההליכים הפליליים נגדו

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

מספר חודשים לאחר שפרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד עו"ד עדנאן עלאדין בגין עבירות ביטחוניות חמורות, בית הדין המשמעתי במחוז הצפון של לשכת עורכי הדין אימץ את דרישת ועדת האתיקה המחוזית, והשעה אותו מכל פעילות עד לסיום ההליכים הפליליים נגדו.

בפני הרכב בית הדין המשמעתי המחוזי של מחוז הצפון בלשכת עורכי הדין, טענה ועדת האתיקה המחוזית בצפון כי על-פי כתב האישום שהוגש נגד עו"ד עלאדין, הוא הציג את עצמו בפני מספר נאשמים אחרים תושבי הצפון כתומך בארגון דאע"ש, כפעיל בעל מעמד רם בארגון, ואף טען בפניהם כי בכוונתו להכריז על עצמו כאחראי הצבאי של הארגון בפלסטין.

עוד נטען נגדו בכתב האישום כי הוא לימד חלק מהנאשמים לרכוב על סוסים בחווה שבבעלותו בכפר מנדא, וזאת על-מנת שיהיו בכושר גופני שיאפשר להם לבצע פעולות טרור. עוד נטען בכתב האישום כי הוא סיפק ליתר הנאשמים שמות של אנשי ארגון דאע"ש בחו"ל, על-מנת שיצרו עמפ קשר ויצטרפו לארגון.

בנימוקיה לבקשת השעייתו טענה ועדת האתיקה המחוזית של לשכת עורכי הדין, באמצעות פרקליט האתיקה מטעמה עו"ד שאדי ג'ברין, כי "במעשים המיוחסים לעורך הדין המדובר, כמתואר בכתב האישום, יש משום קלון, והינן בעלות חומרה רבה".

עו"ד ג'בארין הוסיף כי "העבירות הללו מהוות פגיעה בשלטון החוק, והקלון הדבק בהן הוא מובהק".

להגנתו, בכתב סיכומים שהגיש לבית הדין המשמעתי, טען עו"ד עלאדין כי "האישום בגין חברות בלתי מותרת, כמו גם האישום בגין התמיכה בארגון טרור, אינם מהווים עדות על היעדר מוסריות מצידו, וכי הדבר אינו יכול להוביל למסקנה שהתנהג או התבטא באופן שמבייש את מקצוע עריכת הדין".

עוד טען עלאדין להגנתו כי "עדיין עומדת לזכותו חזקת החפות".

בסופו של דבר קיבל הרכב בית הדין המשמעתי המחוזי, בראשות עו"ד גד נחום, החלטה פה-אחד להשעות את עו"ד עלאדין בהשעיה זמנית עד למתן פסק דין חלוט בעניינו. "באם יזוכה בהליך הפלילי נגדו, תבוטל ההשעיה הזמנית ללא כל צורך בהחלטה נוספת", נכתב בהחלטה.