החשיפה בגלובס שהרתיחה את אחד ממנהלי החיתום הגדולים

מנכ"ל פועלים אי.בי.אי ארז גולדשמידט קרא ב"גלובס" על ההלוואה שהעמידה מויניאן ל-MDG על חשבון כספי ההנפקה שלה בישראל - וזעם

ארז גולדשמידט / צילום: יונתן בלום
ארז גולדשמידט / צילום: יונתן בלום

החשיפה שהרתיחה את אחד ממנהלי החיתום הגדולים בישראל: ארז גולדשמידט, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי, לא יכל עוד להתאפק כשקרא את חשיפת "גלובס" על האופן שבו השתמשה חברת מויניאן לימיטד בכספי הנפקה שלה כאן בבורסה בת"א - וכתב טוקבק זועם בו איים לא להשתתף יותר בהנפקות של לאומי.

לאומי פרטנרס הוא זה שהוביל את הנפקת האג"ח של מויניאן, העוסקת בתחום הנדל"ן ונמצאת בשליטת איש העסקים היהודי-אמריקאי ג'ו מויניאן. "גלובס" חשף ביום חמישי כי מויניאן, שגייסה 1.4 מיליארד שקל בת"א, השתמשה בכ-250 מיליון שקל מכספי ההנפקה על מנת להעמיד הלוואה לחברת MDG שבבעלות דייוויד מרקס - שגם היא הנפיקה אג"ח בישראל.

את ההלוואה העמידה מויניאן בריבית של 10% לתקופה של 10 חודשים. מדובר בריבית גבוהה יותר מפי 2 מזו שמויניאן גייסה בישראל (4.5%).

גולדשמידט לא הסתיר את כעסו וכתב טוקבק באתר "גלובס", באמצעות חשבון הפייסבוק שלו. בטוקבק נכתב: "שערוריה. איך לא בדקו את מוניאן לפני ההנפקה. לא ציין בתשקיף על ייעוד התמורה והלוואה לאחר. רציתי להשקיע בנדלניסט ולא בבנק".

לאחר מכן הצהיר גולדשמידט: "לא נוגע בהנפקות של לאומי יותר".

ארז גולדשמיט / מתוך הפייסבוק
 ארז גולדשמיט / מתוך הפייסבוק