נובל: נחליט איך להשקיע בתמר ולוויתן בשנה הקרובה

אתמול פרסמה החברה את דוחותיה לרבעון השלישי ■ מחיר הגז בארה"ב צנח ב-40% ואילו בישראל הוא נשאר כמעט ללא שינוי

נובל אנרג'י מקווה לקבל בשנה הקרובה השקעת החלטה סופית (FID) בלפחות אחד משני המאגרים שלה בישראל, תמר או לוויתן- כך אמר אתמול מנכ"ל חברת נובל העולמית דיויד סטובר בשיחה שקיים עם אנליסטים. בתוך 3-4 שנים מרגע ההחלטה, מצפה החברה להתחיל בהזרמת הגז.

לדבריו, "אנחנו מסתכלים על שני המאגרים כעל השקעות נפרדות. ההשקעה בתמר תלויה בחוזה מול חברת יוניון פנוסה, וההשקעה בלווייתן תלויה באם תצליח החברה לחתום על חוזים ולהשיג את המימון הנדרש לפיתוח המאגר".

נזכיר, כי על פי המתווה שניסחה הממשלה, עד סוף 2017, מחויבות שותפות לוויתן להוכיח השקעה מינימלית של 1.5 מיליארד דולר, ועד חמש שנים מיום החתימה על המתווה- 4 מיליארד דולר.

על פי דוחות הרבעון השלישי של נובל שפורסמו אתמול (ב'), החברה הפסידה 283 מיליון דולר (67 סנט למניה), לעומת רווח של 419 מיליון דולר (1.12 דולר למניה) ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה של נובל צנחו בכ-37% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-801 מיליון דולר. מכירות הגז מישראל זינקו ב-15% לעומת השנה שעברה והגיעו ל-303 MCF.

מחיר הגז בארה"ב צנח ב-40% מ-3.4 דולר ליחידת אנרגיה mmbtu ברבעון המקביל אשתקד ל-2.01 ברבעון הנוכחי. בישראל נשאר מחיר הגז כמעט ללא שינוי, מ-5.59 דולר ברבעון המקביל אשתקד ל- 5.39 דולר.

המנכ"ל התייחס גם למזכר הכוונות שחתמו שותפות תמר באוקטובר 2014 עם לקוחות תעשייתיים במצרים (באמצעות הרוכשת Dolphinus Holdings) וטען כי "ניתן להשלים את הפרויקט בחודשים הקרובים. זה רק עניין של חתימה על חוזים מחייבים. כמו כן, צריך להביא את שתי הממשלות לאשר את ההסכם. אני יודע ששתיהן מאד תומכות בו". עוד הוא הוסיף כי צריך עוד להגיע להסכם עם חברת EMG שבבעלותה צינור הגז.