יו"ר חברת החשמל: "מבין שהייתה פגיעה באמון הציבור"

יפתח רון-טל על השאלה האם חברת החשמל תפצה את הלקוחות בעקבות הפסקות החשמל בסערה: "אנחנו קשובים לרחשי הציבור אבל כבולים לכללים משפטיים נוקשים ■ עובדי רשות החשמל: "אנחנו בעלטה. מבקשים לעגן את הסטטוס שלנו בחוק" ■ מנכ"ל משרד האנרגיה: "אין פה נקמנות"

יפתח רון טל / צלם: איל יצהר
יפתח רון טל / צלם: איל יצהר

"אנחנו במצב בעייתי. רשות החשמל מתפרקת, ובמקומה קמה יישות משפטית חדשה. העובדים לא יודעים מה יהיה איתם. הולכים הביתה? נשארים? אנחנו חוששים", כך אמר היום עודד אגמון ראש אגף הסדרה ברשות החשמל בדיון על הרשות  שהתקיים בוועדת הרפורמות בכנסת בראשות חבר הכנסת אלי כהן.

"אנחנו דורשים לעגן את מצבנו בחוק. שייכתב שעובדי הרשות והצוותים המקצועיים יעברו כמו שהם למשרד האנרגיה. שלא יהיו צמצומי עובדים, שלא יהיו פיטורים ל-36 חודשים" דרש.

נזכיר, כי לפי חוק ההסדרים, רשות החשמל תעבור לפעול תחת שר האנרגיה ו"תבלע" את יחידת מינהל החשמל, שכבר כפופה למשרד. בשלב מאוחר יותר תמזג אליה גם את רשות הגז הטבעי שיושבת כיום במשרד.

אגמון סיפר, כי אתמול בערב קיימו נציגי הרשות פגישה עם מנכ"ל משרד האנרגיה שאול מרידור, בו הבטיח להם שהמצב יישאר כפי שהוא "אני מעריך את הדברים של שאול, אך צריך לעגן את הדברים האלה בכתב. להגיע לנוסח פרטני. אנחנו לא רוצים לשלם את מחיר הסכסוך בין רשות החשמל למשרד האנרגיה".

לדבריו של אגמון הצטרף שי רטר סגן ראש אגף רישוי ברשות לחשמל שטען כי "למרות ההבטחות של שאול, אף אחד לא מבטיח שלאורך זמן נוכל להישאר בארגון הזה. אנחנו מבקשים מכתב מסודר שיבטיח את מעמדנו, או הסכם בו ייכתב שהרשות המאוחדת תקום מהעובדים הקיימים".

מרידור השיב להם וטען, כי "יש דברים שנכון שיהיו בחקיקה ויש כאלה שלא. עובדי רשות החשמל הם עובדי מדינה לכל דבר .כולם חתומים על חוזים אישיים וזכויותיהם נשמרות. יחד עם זאת, למנהל הרשות החדש יש פריווילגיה לעשות שינוי ארגוני. בין אם להוריד או להוסיף עובדים. בדיוק כמו שאורית (אורית פרקש יו"ר הרשות המודחת ה.כ) עשתה כשהגיעה. אני מכיר את העובדים באופן אישי, ואין לי שום רצון לפגוע באף אחד. אין פה נקמנות".

 

יו"ר חברת החשמל: "מבין שהייתה פגיעה באמון הציבור"

"אני מבין שהייתה פגיעה באמון הציבור. אבל כשמשווים את החברה לפרמטרים בין לאומיים - מגלים שאנחנו עומדים בפרמטרים מאוד גבוהים", כך טען בדיון יו"ר חברת החשמל יפתח רון-טל בהתייחס לתפקוד חברת החשמל בסערה בשבוע שעבר. "אנחנו לא מזלזלים בפגיעה באמון. זה מעסיק אותנו כי קשה לנו להתנהל כשהאמון נפגע", לדבריו.

בתשובה לשאלה "האם תפצה חברת החשמל את התושבים שחוו הפסקות חשמל", השיב היו"ר, כי "אנחנו קשובים לרחשי הציבור אבל כבולים לכללים משפטיים נוקשים...היועצת המשפטית של החברה בוחנת את העניין ותגיש את המלצותיה".