פולקסווגן: עוד 800 אלף רכבים מזהמים; העלות - 2.2 מיליארד ד'

יצרנית הרכב הגרמנית ממשיכה להסתבך: לאחר שכבר הודתה כי כ-11 מיליון רכבים ברחבי העולם מזהמים ברמות גבוהות הרבה מהמותר שבהם היא ניסתה לזייף את הנתונים, ושהבעיות גלשו גם למותגים פורשה ואאודי - בעוד מאות אלפי רכבים נרשמה פליטת חמצן חנקתי "בלתי מוסברת" וגבוהה מהמותר

מפעל פולקסוואגן / צילום: רויטרס
מפעל פולקסוואגן / צילום: רויטרס

יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן ממשיכה להסתבך. לאחר שכבר הודתה כי כ-11 מיליון רכבים ברחבי העולם מזהמים ברמות גבוהות הרבה מהמותר שבהם היא ניסתה לזייף את הנתונים, החברה הודיעה הלילה כי עוד 800 אלף רכבים עם פליטת חמצן חנקתי "בלתי מוסברת" וגבוהה מהמותר.

החברה מעריכה כי "הבעיה" החדשה תעלה לה עוד 2.2 מיליארד דולר. פולקסווגן לא מסרה באילו רכבים התגלתה הבעיה החדשה אבל הבהירה כי לא מדובר בסיכון בטיחותי למכוניות.

אתמול פורסם כי הרגולטורים האמריקאים שחוקרים את פולקסווגן חשפו רמות פליטה מופרזות גם באלפי מכוניות של פורשה ואאודי, והרחיבו את חקירתם גם לרכבי שטח עם מנועי דיזל שהיצרנית הגרמנית לא הודתה עד כה שגם הם מעורבים בשערורייה שנחשפה בספטמבר. הגילוי האחרון נוגע ל-10,000 כלי רכב של החברה שנמכרו בארה"ב בשנת הדגם 2014, שהושקה ב-2013, ולעוד מספר לא ידוע של כלי רכב משנת הדגם 2016, שנמכרו בארה"ב בחודשים האחרונים.

בעקבות זאת, פורשה פירסמה אזהרת רווח ל-2015 הפיסקלית שבה היא צופה רווח של 0.8 עד 1.8 מיליארד אירו. כמו כן החברה צופה פגיעה משמעותית בתזרים המזומנים שלה בסוף השנה.

פולקסווגן ניצבת בפני קנסות אפשריים של מיליארד דולר בארה"ב ועוד סכום דומה ואף יותר באירופה.