שמריך ונויברגר מנסים שוב להשתלט על אנגל משאבים

זאת, לאחר מעצרו של אלי גבאי ■ שמריך ונויברגר מאריכים עד סוף החודש את הצעתם לרכוש את מניות השליטה (53%) מכונסי הנכסים תמורת כ-30 מיליון ש', ולהשקיע כ-20 מיליון ש' נוספים בחברה

עידו נויברגר וויקטור שמריך / צילום: תמר מצפי
עידו נויברגר וויקטור שמריך / צילום: תמר מצפי

המאבק על רכישת השליטה בחברת הנדל"ן אנגל משאבים נפתח מחדש. בעקבות מעצרו של אלי גבאי שהיה בדרכו להשתלט על החברה, אתמול פנתה חברת ווליו בייס לכונסי הנכסים של אנגל משאבים ועדכנה על הארכת תוקף הצעתה לרכישת החברה.

בווליו בייס, שבבעלות ויקטור שמריך, עידו נויברגר ויאיר אפרתי (לשעבר ראשי בית ההשקעות דש איפקס), ציינו כי "בכפוף לכך שלא תושלם העסקה להעברת השליטה לחברות בשליטתו של אלי גבאי, תמשיך הצעתנו המעודכנת לעמוד בתוקף עד ליום 30 בנובמבר 2015". ווליו בייס הציעה לפני כמה חודשים לרכוש את מניות השליטה באנגל משאבים (53%) מכונסי הנכסים תמורת כ-30 מיליון שקל, ולהשקיע כ-20 מיליון שקל נוספים בחברה על ידה או על ידי צד שלישי.

מולם עמדה הצעה דומה של גבאי, שהועדפה על ידי מחזיקי האג"ח של אנגל. אלא שמהלך זה השתבש השבוע בשל מעצרו של גבאי על ידי רשות ני"ע, בעקבות חשדות לביצוע עבירות אי דיווח במטרה להטעות משקיעים, הנעה בדרכי תרמית וקבלת דבר במרמה. בתחילת השבוע קבעה שופטת ביהמ"ש השלום בת"א, אפרת בוסני, כי גבאי ישוחרר ממעצר בתנאים מגבילים.

החברה עדכנה בדבר בעלת העניין

ממצאי החקירה נגד גבאי העלו כי בחודש ינואר השנה רכשה חברת אליתמר שבבעלותו מניות אנגל משאבים ב-3 מיליון שקל, שהיוו 9.9% מהון החברה, אך לא דיווחה על רכישותיה ועל הפיכתה לבעלת עניין באנגל. על פי החשד, אי הדיווח של אליתמר נועד כדי להסתיר מהציבור, מאנגל, מכונסי נכסים וממחזיקי איגרות החוב את העובדה כי גבאי הפך לבעל עניין בחברה. אתמול לקראת סיום המסחר עדכנה אנגל משאבים כי אליתמר הפכה להיות בעלת עניין בחברה.

החברה עדכנה גם בדבר החלטת ביהמ"ש העליון להורות על עיכוב ביצוע פסק דין שהתקבל לפני כחצי שנה, אשר מורה לחברת GBES, באמצעותה רכש דיוויד מוריס את השליטה באנגל משאבים ב-2011, להעביר לחברה 50 מיליון שקל. ביהמ"ש קבע כי GBES תפקיד בקופתו 2 מיליון שקל להבטחת נזקים והוצאות שיכולים להיגרם לחברה, אם יידחה הערעור או יבוטל עיכוב הביצוע.

אנגל משאבים מחזיקה בנכסים מניבים בישראל ופועלת בתחום היזמי למגורים בישראל ובמזרח אירופה. החברה עברה לידי כונסי נכסים בתחילת 2014, בעקבות דרישת הבנק הזר לויאל בנק, וזאת בגין הלוואה בהיקף של כ-16 מיליון אירו שלא הוחזרה לו בידי בעל השליטה הקודם, מוריס.

מניית תדיראן עלתה
 מניית תדיראן עלתה