מנהלי תחנות הכוח הפרטיות נפגשו עם מנכ"ל משרד האנרגיה

הפגישה עסקה בחסמים שמונעים את התפתחות משק החשמל הפרטי בישראל, היערכות משק החשמל בזמן חירום, במדיניות ארוכת טווח למשק ובהקמת רשות החשמל החדשה

עובד חברת החשמל / צילום: תמר מצפי
עובד חברת החשמל / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל משרד האנרגיה שאול מרידור קיים שלשום (ד') פגישה ראשונה עם תחנות הכוח הפרטיות, זאת על מנת לדון בחסמים שמונעים את התפתחות משק החשמל הפרטי בישראל. עוד דנו צדדים על נושאים הקשורים להיערכות משק החשמל בזמן חירום, במדיניות ארוכת טווח למשק ובהקמת רשות החשמל החדשה, שצפויה לקום בתחילת 2016.

היזמים טענו בפגישה, כי יש לאסור על חברת החשמל לבנות עוד תחנות כוח, לרבות שחלוף תחנות ישנות כדוגמת התחנה ברידינג. לטענתם, על חח"י להשקיע ברשת הולכת החשמל שהיא ממילא מונופול טבעי.

"רשת הולכת החשמל בישראל דורשת השקעה של מיליארדי שקלים, והסופה האחרונה רק הוכיחה זאת. מעבר לזה, מצב הרשת כלל לא מאפשרת בניית תחנות חדשות" טען גורם באחת מתחנות הכוח הפרטיות שנכח שלשום בפגישה. "אין הגיון שחברת החשמל שנמצאת בחובות של מיליארדים תשקיע כסף בבניית תחנות חדשות, כאשר יזמים פרטיים יכולים ורוצים לעשות זאת".

עוד ביקשו היזמים ליצור מנגנון לפיו הם יוכלו לערער על החלטות רשות החשמל מבלי לפנות לבג"ץ, זאת בשונה ממה שקורה היום. לטענתם, מנגנון כזה יאפשר טיפול מהיר ויעיל יותר בחסמים.

במשרד התשתיות טוענים כי פגישה כזאת תתקיים אחת לרבעון, ומוסיפים, כי "מטרת המפגשים האלו היא יצירה של שיח בלתי פורמלי אשר יציף את המצוקות והחסמים של הסקטור הפרטי מול המדינה ויאפשר שיח פתוח בנושאים שעל סדר היום.עד כה, נערכו שני שולחנות עגולים, אחד עם ארגונים ירוקים והשני, שנערך אתמול, עם יצרני החשמל הפרטיים". עוד נמסר מהמשרד, כי בהמשך מתוכננים מפגשים דומים עם גופים העוסקים בהתייעלות אנרגטית, גז ביתי ונושאים רלוונטיים נוספים.

נזכיר, כי ביום ראשון תקיים הממשלה פגישה עם הסתדרות העובדים וועד עובדי חברת החשמל - זאת על מנת להתניע מחדש את הרפורמה במשק החשמל. בפגישה צפויים להשתתף שר האנרגיה יובל שטייניץ, סגן שר האוצר יצחק כהן, יו"ר הסתדרות העובדים אבי ניסנקורן, הנהלת חברת החשמל ויו"ר ועד העובדים מיקו צרפתי.