יו"ר רשות השידור לשעבר רוצה לשדר טלוויזיה באינטרנט

אמיר גילת הקים מיזם בשם Now TV, שמציג תוכניות אינטרנטיות קצרות, בהן תוכנית אירוח בהנחייתו של צחי נוי ■ המודל העסקי מתבסס ברובו על תוכן שיווקי

אמיר גילת / צילום: איל יצהר
אמיר גילת / צילום: איל יצהר

יו"ר רשות השידור לשעבר, אמיר גילת, החל לעבוד על מיזם חדש של טלוויזיה אינטרנטית בשם Now TV - כך נודע ל"גלובס". האתר החדש, שפועל תחת חברת "ערוצי תוכן ישראל", מביא שורה של תוכניות טלוויזיה במסגרת שידורי ניסיון בנושאים שונים.

בין התוכניות אפשר למצוא תוכנית אירוח בשם "מלך הרשת" בהנחייתו של השחקן צחי נוי, תוכנית על סייבר בהנחייתו של ד"ר טל פבל, תוכנית משפטית, תוכנית צילום, תוכנית לייף סטיל וכן תוכניות אוכל עם דגשים על אפייה, בישול בשטח והכנת כריכים.

צחי נוי / צילום מסך
 צחי נוי / צילום מסך

ל"גלובס" נודע כי בקרוב מתוכננות לעלות תוכניות נוספות בערוץ, בהן תוכנית נדל"ן בהנחייתה של שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין וכן תוכנית בידור בהנחייתם של בלוגר הבידור יוליאן לוינסון והדוגמנית-שחקנית אורית פוקס, שנשענת ככל הנראה על פורמט מקורי של לוינסון שנקרא "תשע ברשת", שהיה אמור לעלות בעבר בערוץ 9, שככל הנראה תקוצר. זאת, לאור העובדה שמשך מרבית התוכניות באתר הוא דקות בודדות, כיאה לפורמט אינטרנטי.

התוכניות זכו עד כה לעשרות צפיות בלבד, ככל הנראה לאור העובדה שמדובר בשידורי ניסיון שלא זכו עד כה לקידום ופרסום, אך יהיה מעניין לראות איך גילת מתכוון להביא צופים לאתר החדש. בחלק מהמקרים ייתכן כי שמות מוכרים יכולים להביא קהל מסוים, כמו במקרה של נוי כשחקן מוכר או במקרה של לוינסון, שמפעיל עמוד פופולרי בשם "סטטוס אקספרס" שמונה 220 אלף לייקים.

באתר מבהירים כי רוב התכנים מופקים במודל של תוכן ממומן ושיווקי, וכך למעשה פלטפורמת השידורים אמורה לממן את עצמה.

אמיר גילת שימש כיו"ר רשות השידור במשך 4 שנים, עד שסיים את תפקידו בשנה שעברה, במסגרת התחלת הרפורמה ברשות. קודם לכן שימש כדובר אוניברסיטת חיפה ובעבר ייעץ לבנימין נתניהו, כשזה היה שר האוצר.