"מונופול הרבנות על היהדות - איום על הביטחון של ישראל"

מחר תגיע לישראל משלחת של בכירים בקהילות היהודיות בארה"ב על-מנת להביע מחאה על אופן המונופול של הרבנות הראשית לישראל על היהדות

הרבנות הראשית תל אביב  יפו / צילום: תמר מצפי
הרבנות הראשית תל אביב יפו / צילום: תמר מצפי

קהילת היהודים בארה"ב טוענים בפנייה למדינת ישראל, כי "מונופול הרבנות הראשית על היהדות הוא איום על הביטחון הלאומי של ישראל. ערעור על היותנו יהודים פוגע ביחסים המיוחדים בינינו לבין ישראל".

מחר (ג') תגיע לישראל משלחת של בכירים בקהילות היהודיות בארה"ב על-מנת להביע מחאה על אופן המונופול של הרבנות הראשית לישראל על היהדות. במסגרת הביקור, חברי הקואליציה ייפגשו עם בכירים במשרד רה"מ, חברי כנסת, פעילים חברתיים וישראלים שמציעים אלטרנטיבות למונופול הרבנות הראשית ופועלים לקידום הפלורליזם הדתי בישראל. המשלחת היא חלק מקואליציית השוויון הדתי-היהודי (J-REC), שהוקמה לפני כשנה ע"י הוועד היהודי-אמריקני (AJC) ומייצגת כ-15 ארגונים שונים ומיליוני יהודים.

הקואליציה פועלת לקידום תמיכה בהקמת חלופות לרבנות הראשית לישראל, שהמונופול שלה על נושאים פרטיים כמו נישואין וגיור מהווה איום על יחסי ישראל ויהדות ארה"ב. "ההתערבות החריפה של הרבנות הראשית בהגדרת היהדות והפסילה שלה את הזרמים השונים ביהדות מהווה איום על תמיכת יהדות ארה"ב במדינת ישראל. הגדרת הזהות היהודית אינה נושא פנימי-ישראלי, אלא שאלה בסיסית שצריכה להיבחן ברמה הבינלאומית", לדבריהם.

דב זקהיים, יו"ר הקואליציה, לשעבר בכיר במערכת הביטחון האמריקאית, אמר כי "המונופול של הרבנות הראשית לישראל על הגדרת היהדות הוא עניין של ביטחון לאומי והוא מכשול חמור ביחסי ישראל ויהדות ארה"ב. המצב מגדיל את הנתק של יהדות ארה"ב מישראל בימים בהם ישראל זקוקה לתמיכת ארה"ב יותר מכל, וחייבים להסדיר אותו בהקדם".