מיקרוסופט מאשרת חשיפת "גלובס": רוכשת את Secure Islands

סכום העסקה לא פורסם אך הוערך בכ-150 מיליון דולר ■ החברה הישראלית פיתחה יכולות הגנה על מסמכים ארגוניים וגייסה 20 מיליון דולר משלמה קרמר, קרדיט סוויס ועוד ■ רכישה חמישית למיקרוסופט בישראל תוך שנה

סטארט אפ / צילום: / א.ס.א.פ קרייטיב
סטארט אפ / צילום: / א.ס.א.פ קרייטיב

חברת מיקרוסופט אישרה הערב (ב') את חשיפת "גלובס" לפני שבועיים וחצי לפיה היא רוכשת את חברת הסייבר הישראלית Secure Islands. "העסקה תאיץ את היכולות שלנו לעזור ללקוחות לאבטח את המידע העסקי שלהם ללא קשר למיקום שלו - על שירותי ענן כמו Azure ואופיס 365, שירותי חיצוניים או על מכשירי ווינדוס, iOS או אנדרואיד", כתב בבלוג החברה טקשי נומוטו, סגן נשיא לענייני שיווק בתחום הענן והאנטרפרייז במיקרוסופט. סכום העסקה לא פורסם אך הוערך בכ-150 מיליון דולר.

רכישת Secure Islands מהווה עבור מיקרוסופט אבן דרך משמעותית, שכן זו הרכישה החמישית של החברה בישראל תוך שנה בלבד והשלישית בתחום הסייבר. רק לפני שלושה חודשים ביצעה את העסקה הגדולה שלה בישראל כשרכשה ב-320 מיליון דולר את חברת הסייבר Adallom.

חברת Secure Islands, שהוקמה ב-2006 על-ידי האחים אקי ויובל אלדר, פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מיקומם של מסמכים ארגוניים ברחבי הרשת. כך, למעשה מושתל רכיב תוכנה בעת היווצרות המסמכים וניתן לאתר אותם במידה והם מועברים מחוץ לרשת הארגונית לגורמים אחרים.

הפתרון מזכיר מאוד את זה של חברת WatchDox הישראלית, שנרכשה באפריל השנה על-ידי חברת בלקברי ב-100 מיליון דולר ונהפכה למרכז הפיתוח הישראלי של החברה הקנדית. עם זאת, הפתרון של Secure Islands מורכב יותר טכנולוגית ומתאים יותר לסביבת העבודה של מיקרוסופט. למעשה, טרם עסקת הרכישה הנרקמת, שני הצדדים שיתפו פעולה בשנים האחרונות.

על-פי מאגר המידע של חברת המחקר IVC, הסטארט-אפ Secure Islands, שהחלה את דרכה בחממת המדען הראשי של קסניה ון ליר, גייסה עד היום 20 מיליון דולר. הסבב האחרון נרשם בספטמבר אשתקד במסגרתו השקיעה זרוע ההשקעות של קרדיט סוויס, NEXT, סכום של 12 מיליון דולר.

משקיע בולט נוסף הוא האנג'ל הסדרתי שלמה קרמר, שצפוי לרשום אקזיט רביעי השנה. זאת, לאחר שבפברואר נמכרת חברת Hyperwise, שבה השקיע קרמר, ב-80 מיליון דולר לצ'ק פוינט, בעסקה הראשונה בין שני מייסדי צ'ק פוינט - קרמר עצמו והמנכ"ל גיל שויד. השניים נפגשו שוב כעבור חודשיים, לאחר שצ'ק פוינט רכשה בתחילת אפריל את חברת Lacoon Secutiry ב-100 מיליון דולר. אקזיט נוסף של קרמר הוא המכירה של WatchDox, שכאמור נמכרה לחברת בלקברי ב-100 מיליון דולר.