מזמן לא היו לנו משקיעים אמריקאים חדשים בפרמיירליג

חברת פרייבט אקוויטי משיקגו, שלמנכ"ל שלה אחוזים בקבוצת מינסוטה וויילדס מה-NHL, רכשה 25% מהמניות של העולה החדשה בורנמות'

בורנמות', פרמיירליג / צלם: רויטרס
בורנמות', פרמיירליג / צלם: רויטרס

חברת הפרייבט אקוויטי האמריקאית Peak6, שבסיסה בשיקגו - נכנסת כמשקיעה לפרמיירליג: רכשה 25% מהמניות של קבוצת בורנמות'. מאט הולציזר, מנכ"ל Peak6 - הוא גם אחד מבעליה של קבוצת מינסוטה וויילדס מליגת ההוקי קרח (NHL).

בקיץ 2014 התעניינה Peak6 ברכישת קבוצת רדינג, המשחקת בליגת המשנה האנגלית (הצ'מפיונשיפ), אך המו"מ לא הבשיל לכדי עסקה.

בורנמות' עלתה מהצ'מפיונשיפ רק בקיץ האחרון, ומשחקת העונה לראשונה בהיסטוריה שלה בליגה הבכירה. נכון לעכשיו היא מתחת לקו האדום בפרמיירליג (מקום 18, מרחק שתי נקודות מחוף מבטחים). האצטדיון שלה מכיל 12 אלף מקומות בלבד והיא נחשבת כיום לקבוצה הקטנה ביותר בליגה האנגלית העליונה. לפי הדיווח אודות העסקה עם Peak6 ב-BBC, בעלי הקבוצה, מקסים דמים הרוסי, שמעורב בתעשייה הפטרוכימית במדינתו - יישאר בעל השליטה בבורנמות'.

מאחורי העסקה עומדת ככל הנראה השאיפה של Peak6 להרוויח מבוננזת זכויות השידור של הפרמיירליג: חוזי הטלוויזיה החדשים של הליגה יבטיחו לכל אחת מ-20 הקבוצות סכום מינימלי המוערך ב-100 מיליון ליש"ט, החל מעונת המשחקים הבאה (2016/17). היקפה הכספי של העסקה בין הולציזר לדמים לא פורסם.

Peak6 לא תהיה, כמובן, המשקיעה האמריקאית היחידה בפרמיירליג: תצטרף לארסנל (נשלטת על-ידי סטן קרונקי), אסטון וילה (רנדי לרנר), ליברפול (ג'ון וו. הנרי), מנצ'סטר יונייטד (משפחת גלייזר) וסנדרלנד (אליס שורט). גם בצ'מפיונשיפ נמצאות שתי קבוצות - פולהאם ומילוול הלונדוניות - בשליטה אמריקאית.