מיילן: משקיעים ש"יישבו על הגדר" יכשילו הצעת הרכש לפריגו

החברה נדרשת להשיג רוב של לפחות 50% והחשש שלה הוא שמשקיעים יעדיפו לחכות לתקופה הנוספת שהיא מחויבת לתת להם כדי להיענות להצעה

הת'ר ברש / צילום: רויטרס
הת'ר ברש / צילום: רויטרס

בעלי המניות בפריגו עומדים בפני הכרעה האם להיענות להצעת הרכש של מיילן, ושני הצדדים עושים מאמצים אחרונים להעביר את התמיכה לכיוונם. חברת התרופות מיילן מנסה להשתלט על פריגו בעסקה של 26.3 מיליארד דולר, שפריגו מתנגדת לה נחרצות; ההצעה בתוקף עד יום שישי הקרוב. בהנחה שמיילן תשיג היענות של 50%-80% מבעלי המניות, פריגו תהפוך לחברה בת שלה, והיענות של מעל 80% תשיג לה בעלות מלאה על פריגו. היענות של פחות מ-50% פירושה כישלון הצעת הרכש.

ל"גלובס" נודע כי ההערכה הנוכחית במיילן היא שההיענות תהיה סביב רף ה-50%. כדי לשכנע את המשקיעים ש"יושבים על הגדר", פנו יועצי מיילן ביממה האחרונה לגופים המוסדיים בישראל, שמחזיקים בכ-10% ממניות פריגו, במטרה להסב את תשומת ליבם לתרחישים האפשריים.

אם מיילן תשיג היענות של 50%-80%, היא תידרש, לפי החוק האירי אליו פריגו כפופה, לתת לבעלי המניות תקופה נוספת של שבועיים בה הם יוכלו להיענות להצעה בתנאיה המקוריים. בפריגו "משחקים" על הנקודה הזאת ומציינים בפני בעלי המניות שהם לא חייבים להיענות להצעה כרגע, משום שממילא יוכלו להיענות לה בתקופה הנוספת אם יושג רף ה-50%.

המבחן של המוסדיים

במיילן חוששים שמשקיעים ישתכנעו לא לעשות כלום בהמתנה לתקופה הנוספת, דבר שיכול להוביל לכך שבסופו של דבר רף ה-50% כלל לא יושג. בפנייה למוסדיים הישראלים, יועצי מיילן דוחקים בהם להיענות להצעה ומציינים שאם ייענו להצעה, ולמרות זאת לא יושג הרוב הדרוש, הרי שאם מניית פריגו תיפול כתוצאה מכך - אותם מוסדיים יוכלו להוכיח למשקיעים שאת כספם הם מנהלים, שעשו כל מה שיכלו כדי ליהנות מהרווח שמציעה להם מיילן. למוסדיים גם נאמר שבמקרה שבו לא ייענו להצעה והיא לא תתקבל, הם יידרשו לתת הסבר על ההפסד שייגרם מנפילתה (האפשרית) של מניית פריגו.

בשבוע שעבר ביקר בישראל יו"ר מיילן, רוברט קורי, נפגש עם משקיעים והביע מחויבות למסחר בת"א ולפעילותה הקיימת של פריגו בישראל. ככל הנראה, בכירים נוספים במיילן, ובהם המנכ"לית, הת'ר ברש, צפויים להגיע לישראל בחודשים הקרובים אם מיילן תצליח להשתלט על פריגו.