מאזדה דוחפת בתערוכת סמה את המיאטה אל הקצה עם שני דגמים משופרים בשם ספיידר וספידסטר, הקיה פורטה גם היא מגיעה לסמה ועושה זאת דרך השטח והבוץ. הר'ינג' רובר איווק מסירה את הגג והופכת הג'יפון הקומפקטי הראשון עם גג נפתח, הרנגייד החדש של גיפ' נבחר באופן תמוהה לרכב השנה 2016 בברזיל, שני דגמים של הונדה מצטיינים במבחני הריסוק של היורו אן קאפ ונסיים את התוכנית עם קליפ מיוחד מהרגעים היפים של תערוכת סמה.

משרד התחבורה עדיין מנסה לקדם את היבוא המקביל בשטח ובאמצעות חקיקה אולם נראה כי מדובר במלחמה אבודה. על כל דגם אסטרטגי שמביאים היבואנים המקבילים ביבוא מקביל, עונים היבואנים הסדירים עם דגם דומה במחיר מוזל יותר משמעותית. כך קרה עם הטויוטה קאמרי ההיברידית, שמחירה נחתך משמעותית על-ידי היבואן הסדיר, וכך קורה כעת עם הג'יפ צ'ירוקי האמריקאי, שזכה בחודשים האחרונים לפופולריות ביבוא המקביל.

בימים אלה מתחילה היבואנית הסדירה מכשירי תנועה לייבא את דגם ה"ספורט" הבסיסי של הצ'ירוקי עם מנוע 2.4 ליטר והנעה קדמית בלבד. זאת לעומת דגם ה-V6 בעל ההנעה הכפולה שיובא עד כה באופן סדיר. המטרה היא לתת מענה לשתי סוכנויות יבוא מקביל, שמייבאות כיום את דגם הבסיס הזה, והחידוש העיקרי הוא במחיר שובר שוק: כ-217 אלף שקלים בלבד לדגם, שמצויד בין השאר בגג שמש פנורמי. יצוין כי היבואנים המקבילים מביאים את הדגם הזה ברמת אבזור מעט יותר גבוהה אולם במחירים גבוהים יותר בכמה עשרות אלפי שקלים. כך או כך, מדובר בהצעה צרכנית מפתה מאד, שמציבה לראשונה את ג'יפ מול הגרסאות המאובזרות של הג'יפונים היפניים והקוריאניים.

במקביל נחתו בישראל כלים ראשונים של רכב המיני העירוני החדש "סלריו", שיחליף החל מינואר את "האלטו" הותיקה. הסלריו היא עדיין מכונית קומפקטית עם אורך של 3.6 מ' ובסיס גלגלים באורך 2.4 מ' אולם היא מרווחת יותר מהאלטו בכל ממד ומציעה הרבה יותר מרחב למטען. תא הנוסעים שלה מרווח יותר משל כמה מהמתחרות הפופולריות ובחו"ל לפחות היא מגיעה עם רמת אבזור תקני גבוהה מאד. המנוע הוא 3 צילינדרים בנפח 1 ליטר שמייצר 68 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית או רציפה. המחיר בארץ עדיין לא ידוע אולם הוא צפוי להיות נמוך מזה של הקוריאניות המתחרות, למרות רמת אבזור משודרגת.