חדש על הכביש: מאזדה מציגה דגם ספורטיבי קיצוני

תערוכת המכוניות השנתית בלאס ווגאס היא המקום שבו מיטב היצרנים חושפים דגמי קצה חדשים שמעוררים בד"כ עניין רב: קבלו הצצה לכמה מהרכבים החדשים שהוצגו השבוע

תערוכת המכוניות השנתית הנערכת בלאס וגאס ובה נחשפים דגמי קצה של יצרנים וסדנאות רכב נחשבות מתקיימת בימים אלה ממש, וגם השנה מדובר בחגיגה מוטורית גדולה לחובבי רכב מושבעים.

מאזדה ממשיכה לטפח ולהרחיב את ליין הגרסאות של המיאטה ולתערוכה בארה"ב הגיעו שני דגמי קונספט חדשים שנקראים ספיידר וספידסטר שעוררו עניין רב בזכות העיצוב למרת שאין שום שינוי במנועים ובתיבות ההילוכים. דגם הספיידר הכסוף עוצב בהשראת דגמי הרודסטר הדו מושביים הקלסיים לרבות גג הביקיני המיוחד אך הפעם תוכלו למצוא במכונית גם קיט אירודינאמי חדיש עשוי קרבון פייברס, פתח יניקת אוויר משודרג בגריל, חישוקי 17 אינץ, בולמים משופרים, בלמים חזקים של ברמבו וצמיגי יוקוהמה ספורטיביים.

בתוך המכונית תגלו עיצוב ותכנון מינימליסטי ללא תחכומים אך עם מידה של רמת גימור נאה עם מושבי עור בגוון מתאים לגג המתקפל. עד כאן באשר לספיידר אולם כאשר מביטים בספידסטר מגלים מכונית קלת משקל עם 944 קג בלבד והיא קלה מהמיאטה המקורית ונחשבת לקלה שבכל המיאטות העכשוויות. המעצבים ויתרו על השמשה הקדמית ובמקומה הותקן דיפלקטור שמסיט את הרוח אבל מקלקל את התסרוקת ממש כמו בדגמי שנות ה-50 של המכוניות הפתוחות.

חישוקי הגלגלים אינם גדולים, רק 16 אינץ' אך הם עשויים מחומרים קלים להקטנת אפקט רעידות בנסיעה על פני מהמורות. בתוך הספידסטר תגלו מושבים בנויים מקרבון פייברס ומצופים באלקנטרה. קן סורד, מבכירי מחלקת התכנון של מזדה בארהב צינן את הרוחות ואמר כי הוא לא מאמין שהמכוניות תיוצרנה בייצור סדרתי ומדובר בתרגיל עיצוב שמוכיח עד כמה ניתן למתוח את גבולות העיצוב במיאטה החדשה. סורד הוסיף כי לדעתו חלק ניכר מהפריטים והתוספות כן יגיע לשוק כאפשרויות לשדרוג עבור הלקוחות בתוספת מחיר.

אילו עוד דגמים מיוחדים הוצגו בתערוכה? צפו בתוכנית "חדשות הרכב" בסרטון המצורף.