דרגי שוב רומז: ייתכן שנרחיב את תוכנית רכישות האג"ח בדצמבר

נגיד הבנק המרכזי האירופי נאם היום בפרלמנט האירופי ואמר כי אם האינפלציה תישאר חלשה, ייתכן שהבנק ירחיב את התוכנית להקלה כמותית, במסגרתה הוא רוכש אג"ח בהיקף של 60 מיליארד אירו מדי חודש

מריו דרגי / צילום: רויטרס
מריו דרגי / צילום: רויטרס

אתמול נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי נאם בלונדון ואיכזב את המשקיעים כאשר לא רמז על האפשרות להרחבת התוכנית להקלה כמותית בדצמבר. היום (ה') דרגי "סיפק את הסחורה" כאשר אמר בנאום שנשא בפני ועדת הכלכלה והמדיניות המוניטרית של הפרלמנט האירופי, כי ייתכן שהבנק המרכזי ירחיב את תוכנית רכישות האג"ח אם האינפלציה תמשיך לצנוח.

דרגי אמר כי הסיכונים הניצבים בפני הכלכלה הגלובלית מורגשים היטב גם בגוש האירו. לדבריו, למרות שההתאוששות במדינות גוש האירו מתקדמת באופן מתון, עדיין קיימים סיכונים המאיימים על האזור בשל הדינמיות של האינפלציה.

"האינפלציה נחלשה, בעיקר בשל מחירי הנפט הנמוכים ודחיית האפקט של התחזקות שער החליפין של האירו", אמר דרגי. הוא הזהיר בנוסף כי הנורמליזציה של האינפלציה עלולה לקחת זמן רב יותר מאשר התחזיות של הבנק המרכזי.

נזכיר, במארס השנה הבנק המרכזי השיק תוכנית להקלה כמותית במסגרתה הוא רוכש מדי חודש אג"ח ממשלתיות בהיקף של 60 מיליארד אירו ובסך הכל טריליון אירו עד אמצע 2016. זאת במטרה להמריץ את הכלכלה המדשדשת של גוש האירו ולהעלות את האינפלציה לרמה של 2%. בינתיים, האינפלציה בגוש האירו לא עולה, עניין שמעיד על הביקושים החלשים ביבשת. באוקטובר, דרגי רמז בפעם הראשונה על האפשרות של הרחבת התוכנית בדצמבר.