התעשיינים לכחלון: עצור העלאת תשלום לביטוח הלאומי

התעשיינים מבקשים מהאוצר לבטל העלאה של 0.25% בהפרשות המעסיקים "על רקע ההאטה במשק"

שרגא ברוש / צלם: תמר מצפי
שרגא ברוש / צלם: תמר מצפי

על רקע ההאטה במשק קוראת התאחדות התעשיינים לשר האוצר, משה כחלון, לבטל את ההעלאה המתוכננת של הפרשות המעסיקים לביטוח הלאומי החל מחודש ינואר 2016. על פי התוכנית, החל מינואר הקרוב יידרשו המעסיקים להפריש לביטוח לאומי עוד רבע אחוז על חלק מהשכר של כל עובד שגובהו מעל 60% מהשכר הממוצע במשק. מדובר בהפרשה של 7.5%, וכיום הם מפרישים 7.25%.

להערכת התעשיינים, העלאת ההפרשות תעלה למעסיקים כ-450 מיליון שקל בשנה. בפנייה לשר האוצר, ציין נשיא התאחדות, שרגא ברוש, כי "קיימת חובה להימנע מהטלת כל תוספת עלות על המגזר העסקי על רקע ההאטה במשק. מדובר בתוספת שמקטינה את התמריץ של מעסיקים להעסקת עובדים, ודווקא בשעה זו יש לעודד את הפעילות העסקית תוך שיפור הסביבה העסקית ותוך הפחתת עלויות שבידי הממשלה לשלוט בהן".

לדברי ברוש, "המשק נמצא בהישרדות, והתנהלות של המשך העלאת עלויות העבודה היא בלתי הגיונית. מוטב שהממשלה תעצור ייקור של עלויות שהיא יכולה לשלוט בהן כדי לאפשר את הגדלת כושר התחרות של החברות במשק. מחד, המדינה מורידה את מס החברות שמשלמות ממילא חברות שמרוויחות, אך מאידך, מעלה את ההפרשות לביטוח הלאומי באופן שיחול בצורה גורפת גם על חברות שמרוויחות וגם על חברות שמפסידות. אנחנו מבקשים מהמדינה שתעזור לנו לצלוח את התקופה הזאת".

ממשרד האוצר נמסר, כי "כחלק מיישום המלצות ועדת טרכטנברג עלה הצורך להגדיל את הכנסות המוסד לביטוח לאומי. במסגרת זאת הוחלט על עדכון הדרגתי של הפרשות המעסיקים לביטוח הלאומי על פני השנים 2014-2016. כעת זאת הפעימה האחרונה של עדכון הפרשות המעסיקים לביטוח הלאומי".