מחליף זמני לראובן קרופיק בניהול כת"ב - סמנכ"ל החברה עפר גונן

הפסדי החברה בחודשים ינואר-ספטמבר עמדו על כ-72 מיליון שקל - צמצום של כ-20% בהפסד

ארבעה חודשים חלפו מאז שראובן קרופיק הודיע על פרישתו הצפויה מתפקיד מנכ"ל כלל ביוטכנולוגיה (כת"ב), ואתמול נמצא לו מחליף, לפחות זמני. אתמול הודיעה החברה על מינוי משנה למנכ"ל וממלא מקום מנכ"ל במקום קרופיק: עפר גונן, המכהן כסמנכ"ל זה 12 שנים, מונה על-ידי הדירקטוריון ונכנס לתפקיד אתמול. אמנם גונן מוגדר כממלא מקום, אך ייתכן שבהמשך יוגדר כקבוע. עם זאת, ייתכן גם שבחברה יביאו בסופו של דבר מנכ"ל קבוע מבחוץ. קרופיק ימשיך בינתיים לכהן בתפקידים בחלק מהחברות הבנות של כת"ב, עד למועד אחר שיסוכם איתו.

גונן, בעל תואר ראשון בפיזיקה, כימיה ומתמטיקה ותואר שני בכלכלה ומימון, מכהן בשנים האחרונות גם כדירקטור בכמה חברות פורטפוליו של כת"ב ובהן מדיוונד, קיורטק ודי פארם.

כת"ב  היא חברת החזקות בתחום מדעי החיים, שנשלטת על-ידי המיליארדר לן בלווטניק ונסחרת בשווי של 487 מיליון שקל לאחר עלייה של 42% מתחילת השנה. יו"ר החברה, אבי פישר, מסר אתמול כי "שנים ארוכות הוליך ראובן קרופיק בכישרון, בנחישות ובהצלחה את כלל ביוטכנולוגיה. בשנים אלו החברה בנתה תשתית נכסית מרשימה, רשמה תרופה אינובטיבית חדשה והביאה תרופות נוספות לשלבים מתקדמים של פיתוח".

במקביל, כת"ב פרסמה אתמול דוחות. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הכנסות החברה הסתכמו ב-69.4 מיליון שקל, וההפסד המיוחס לבעלי המניות הגיע ל-71.6 מיליון שקל. מדובר על עלייה של 12.8% בהכנסות וצמצום של 19.8% בהפסד. חברות הפורטפוליו הובילו להפסד של 82.6 מיליון שקל, אך הוא קוזז בין היתר ברווח של 19.8 מיליון שקל ממימושים והתאמות ערך נכסים.

לאחרונה פרסמו שתי חברות פורטפוליו של כת"ב דיווחים חיוביים: קיורטק, ש-54% ממנה מוחזקים על-ידי כת"ב, דיווחה על התקדמות בניסוי קליני. בשנה שעברה חתמה החברה על הסכם מסחור עם Medivation האמריקאית, שנסחרת בנאסד"ק בשווי של 6.5 מיליארד דולר, ובשבוע שעבר עדכנה החברה מארה"ב על תוצאות ראשוניות חיוביות בניסוי שלב I/II במולקולה של קיורטק (MDV9300) כטיפול בסרטן מסוג מיאלומה נפוצה.

עוד קודם לכן עדכנה כת"ב, כי Luc (בשמה הקודם Mnemosyne), חברת פורטפוליו אחרת שבה היא מחזיקה ב-43%, התקשרה עם חברת התרופות הבינלאומית נוברטיס בהסכם רישיון ושיתוף פעולה, בהיקף כולל של 386 מיליון דולר. מדובר בהסכם שעליו דווח לפני כמה חודשים, וכעת הוא יצא לפועל, וסכום ראשון ממנו, 6 מיליון דולר, הועבר לידי Luc.