כחלון: "נפעיל מכבש לחצים להרחבת הממשלה"

שר האוצר אמר בישיבת סיעת כולנו כי "הציבור רוצה לראות את המנהיגים מאוחדים" ■ על תקציב הביטחון: "הסכם שכולל התייעלות גדולה לצד התעצמות" ■ בתוך כך, כחלון והשר לענייני ירושלים החליטו על תוכנית סיוע לעסקים בבירה

"למרות שאנחנו נמצאים בקואליציה צרה של 61, שהיא משימה כמעט בלתי אפשרית, הצלחנו להעביר את חוק התקציב וחוק ההסדרים בהצלחה גדולה", כך אמר היום (ב') שר האוצר משה כחלון בפתח ישיבת סיעת כולנו. כחלון הצהיר בישיבה כי "מהשבוע הבא נפעיל מכבש לחצים להרחבת הממשלה. דווקא בשעות האלה הציבור רוצה לראות את המנהיגים מאוחדים".

כחלון התייחס לעניין אישור תקציב המדינה ואישור תקציב הביטחון ואמר כי "הגענו להסכם היסטורי עם מערכת הביטחון והצבא. הסכם שכולל התייעלות גדולה לצד התעצמות ותקציב רב שנתי. התופעה הזאת שקציני צה"ל צריכים לחזר על פתחם של הפוליטיקאים כדי לקבל עוד תקציב, או שמא יפסקו האימונים - התופעה הזאת נעלמה ולא תהיה יותר".

כחלון דיבר על הישגיו בממשלה והתייחס בנוסף גם להעלאת שכר חיילי החובה ב-50% וכן על רפורמת הבנקים וכרטיסי האשראי , עליה הוא הוא יכריז בימים הקרובים. "יש לנו כלכלה חזקה ואנחנו שומרים עליה ומטפחים אותה. אנחנו רוצים כלכלה חזקה, חברה בריאה עם צבא חזק", לדבריו.

כחלון התייחס גם לעניין צמצום התחרות האפשרי בשוק הסלולר. "אנחנו בעיצומו של מאבק למנוע את המיזוג של גולן טלקום וסלקום", אמר שר האוצר. "גולן קיבל תדרים מהמדינה בחינם בשביל לתת שירות ולא בשביל לעשות סיבוב של חצי מיליארד שקל על האזרחים. אנחנו נאבק בכל כוחנו שגולן תישאר כמנוע תחרותי במשק התקשורת. התקציב הזה תוקף חזיתית את המונופולים ויוקר המחייה".

סיוע לעסקים בירושלים

בתוך כך, שערך היום כחלון במשרד האוצר ובה השתתפו בין היתר השר לענייני ירושלים זאב אלקין, יו"ר ועדת הכספים משה גפני יו"ר ועדת הפנים דודי אמסלם ובכירי משרד האוצר סוכם על גיבוש תכנית מיידית לסיוע לבעלי העסקים בירושלים לאור המצב בעיר בתקופה האחרונה.

עיריית ירושלים קיבלה מעל מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות אך לא תמיד הכספים האלה הוקצו למטרות בעלות עדיפות בראיה לאומית כוללת ולא תמיד התבצעה בקרה ראויה על השימוש בהם.

לאור זאת סוכם כי כל תקציב תוספתי שיינתן לעיר ירושלים מעתה ואילך יקבע על פי קריטריונים ברורים ויטופל ע"י המשרד לענייני ירושלים בראשות השר זאב אלקין, תוך הקפדה על סדרי עדיפויות שתקבע הממשלה ותוך תהליכי בקרה על הביצוע.