דובר צה"ל: "צבא במדינה דמוקרטית לא צריך כלי תקשורת"

תא"ל מוטי אלמוז בכנס אילת לעיתונות: "התקשורת הישראלית צריכה לשאול את עצמה מה זו החיה המוזרה הזו גלי צה"ל?" ■ "הצבא צריך תקשורת שתבקר אותו"

מוטי אלמוז / צילום: דובר צה"ל
מוטי אלמוז / צילום: דובר צה"ל

גלי צה"ל ותחנת-הבת שלה גלגלצ, שנמצאות בכותרות בשבועות האחרונים, עלו לדיון גם במסגרת כנס אילת לעיתונות, שם הפתיע דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, שאמר כי התקשורת הישראלית צריכה לשאול את עצמה, "מה זו החיה המוזרה הזו גלי צה"ל".

אלמוז טען בתוקף כי אין לסגור את גלי צה"ל, אולם לדבריו, "צבא במדינה דמוקרטית לא צריך כלי תקשורת, הוא צריך תקשורת שתבקר אותו. חיילים במדים לא צריכים להסתובב בכנסת".

אלמוז חזר על דברים שהשמיעו גם הרמטכ"ל גדי אייזנקוט ושר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ואמר כי "אם היינו צריכים להקים היום תחנה צבאית, היא מן הסתם לא הייתה קמה".

 

"אין התערבות של בעלי המניות"

בדיון נוסף שעסק בהשפעות עוגת הפרסום על התקשורת בישראל, אמרה ד"ר יפעת בן-חי-שגב, יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, כי היא תומכת בתוכן שיווקי בערוצים המסחריים, אך לא בערוצי הכבלים והלוויין.

היא אמרה כי היא מבקשת לחזור בה על כך שכינתה את yes והוט "חזירים" בשל העלאת מחירי דמי המנוי, ואמרה כי הניסוח "חמדנים" מתאים יותר. לדבריה, היא עדיין ממתינה שהחברות יגישו לה את הבקשה להעלאת המחירים, וזו עדיין לא אושרה.

סמנכ"ל התוכן של הוט, יורם מוקדי, אמר כי הוא אינו מעוניין בתוכן שיווקי בסדרות הדרמה שמשדרת חברת הכבלים. "לעומת זאת, בתכנים אחרים כמו ערוצי לייף סטייל הגיע הזמן לעשות סדר. פרסום יכול להוריד דמי מנוי בסדר גודל מסוים, והורדת רגולציה יכולה להוזיל עלויות. נכנסים לשוק שחקנים חדשים, והם אפילו לא צריכים להירשם, כמו למשל נטפליקס שיכולים לעשות מה שהם רוצים, אפילו לשדר פורנו, מבלי שיעשו להם דבר", אמר.

באותו דיון דחתה יו"רית דירקטוריון חדשות 2, תמי רוה, את הטענות כי כתבי החברה מונחים שלא לעסוק בענייני הגז, בגלל בעלי המניות של החברה. "אין דבר כזה", אמרה, "ואני מצדיעה לכתבים בשל כך. גם אין כל התערבות או התניה של בעלי המניות".

עם זאת, רוה אמרה כי "מצבה הכלכלי של חדשות 2 לא טוב ואינו משתפר, אלא להפך. בכל ישיבת דירקטוריון אנחנו נדרשים לצמצומים בחברת החדשות, וזה מאוד מצער".

רוה הוסיפה כי היא מקווה שלא יהיה פיצול של ערוץ 2, וכי לא יקומו חברות חדשות בכבלים ובלוויין.