האשראי החוץ בנקאי של חברות כרטיסי האשראי זינק ב-25% ל-7.5 מיליארד שקל

לאומי קארד מסכמת את הרבעון השלישי עם צמיחה בהכנסות ובהון העצמי ■ הכנסות שלוש חברות האשראי בחודשים ינואר-ספטמבר ירדו ב-6.8%

חגי הלר / צילום: ששון טירם
חגי הלר / צילום: ששון טירם

קיפאון ברווח הרבעוני של לאומי קארד. חברת כרטיסי האשראי הנמצאת בבעלות בנק לאומי (80%) וקבוצת עזריאלי (20%), דיווחה הבוקר (ד') על רווח נקי של 52 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה - בדומה לרבעון המקביל אשתקד. זאת, לצד צמיחה של 6.2% בהכנסות לרמה של 275 מיליון שקל.

סך האשראי החוץ בנקאי של לאומי קארד גדל ב-12% ל-3.54 מיליארד שקל, בעוד ההון העצמי של החברה עלה ל-1.62 מיליארד שקל לעומת 1.49 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי של 2014. ההכנסות מעסקאות בכרטיסי אשראי צמחו ב-5% ל-231 מיליון שקל, כאשר ההכנסות מריבית עלו ב-13% ל-44 מיליון שקל.

"הגידול במספר הלקוחות של החברה ובאשראי הצרכני נובע ממיקוד והשקעה אינטנסיבית בפיתוח פלטפורמות ושירותים דיגיטליים מתקדמים עבור לקוחותינו", מסר המנכ"ל, חגי הלר. "תיק האשראי הצרכני של החברה, הגדול בענף, ממשיך לצמוח באופן עקבי ובקצב דו-ספרתי ברמה השנתית, תוך הצגת ריבית האשראי הממוצעת הנמוכה בענף. בנוסף, הצגנו גידול בהיקף הפעילות החוץ בנקאית, לרבות צמיחה של 10% במחזור ההנפקה ברבעון האחרון, והיום כשליש מסך מחזיקי הכרטיסים של החברה הם לקוחות חוץ-בנקאיים".

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה לאומי קארד הכנסות של 788 מיליון שקל, גידול של 3.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בעוד הרווח הנקי ירד ב-8.4% ל-142 מיליון שקל. זו השנה הראשונה בה לאומי קארד מיישמת את ההסכם הקיבוצי עם ועד העובדים, בעלות של כ-30 מיליון שקל בשנה, מה שפגע בשורת הרווח.

לאומי קארד הייתה חברת כרטיסי האשראי האחרונה מבין השלוש לפרסם את הדוחות הכספיים, אחרי שישראכרט וכאל פרסמו את דוחותיהן מוקדם יותר השבוע. מדובר בדוחות מעניינים למדי על רקע ההמלצה המסתמנת של ועדת שטרום לפצל את חברות כרטיסי האשראי מהבנקים בניסיון לעודד תחרות בשוק האשראי.

שלוש החברות הכניסו יחד 1.1 מיליארד שקל ברבעון השלישי של השנה לעומת 1.02 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 7.8%. הרווח המצרפי הנקי של חברות כרטיסי האשראי ירד ברבעון השלישי ב-1% ל-172 מיליון שקל.

בחודשים ינואר-ספטמבר רשמו שלוש החברות רווח נקי של 490 מיליון שקל, ירידה של 6.8% לעומת שלושת הרבעונים הראשונים של 2014, בעוד הכנסותיהן באותה תקופה עלו ב-4.4% ל-3.15 מיליארד שקל.

סך האשראי החוץ-בנקאי של שלוש החברות זינק ב-25% והגיע לרמה של 7.5 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי של השנה, כאשר הריבית הממוצעת של החברות עמדה בסוף הרבעון על 9%, לעומת 8.95% בסוף הרבעון השלישי של 2014.