ניצחון משפטי בנוק-אאוט לטל ברמן ואביעד קיסוס על אייל גולן

ביהמ"ש דחה את בקשת גולן לבטל את פסק הדין שבמסגרתו נדחתה תביעת לשון הרע שהגיש נגד קיסוס, ברמן ורדיו 99FM, הורה לגולן לשאת בהוצאות השדרנים בסך 5,000 שקל וביקר אותו על שעשה "שימוש לרעה בהליכי משפט"

ניצחון משפטי בנוק-אאוט לשדרנים טל ברמן ואביעד קיסוס על הזמר אייל גולן: שופט בית משפט השלום בתל-אביב, עודד מאור, דחה היום (ב') את בקשתו של גולן לבטל את פסק הדין שבמסגרתו נדחתה תביעת לשון הרע שהוא הגיש נגד קיסוס, ברמן ורדיו אקו 99FM, והורה לגולן לשאת בהוצאות המשפטיות של השדרנים בסך 5,000 שקל.

במסגרת ההחלטה מתח השופט ביקורת חריפה על הזמר המפורסם וכתב שהוא עושה שימוש לרעה בהליכי בית המשפט.

גולן הגיש תביעת לשון הרע נגד קיסוס וברמן בעקבות אמירות שלהם בשידור בתוכנית הרדיו שלהם וכן בעקבות סטטוס שכתבו בדף הפייסבוק של תוכניתם, על רקע פרשה שזכתה לכינוי "פרשת הקטינות", ששמו של גולן נקשר בה.

ב-29 באוקטובר השנה הגיע גולן לפשרה עם קיסוס וברמן מחוץ לכותלי בית המשפט, והתביעה נמחקה. בהמשך סיפרו קיסוס וברמן בתוכנית הרדיו שלהם כי התביעה של גולן נדחתה. בעקבות השידור גולן חזר בו מהפשרה והגיש בקשה בהולה לבית המשפט לביטול פסק הדין שמחק את התביעה.

השופט מאור לא אהב, בלשון המעטה, את בקשתו של גולן. "הבקשה אינה ברורה", כתב השופט. "על אף שקראתי את הבקשה, עיינתי בתמליל שידור תוכנית הרדיו של ברמן וקיסוס שצורף לה, חזרתי וקראתי אותה - לא ירדתי לסוף דעתו של אייל גולן, ולא הבנתי על מה יצא קצפו. האם בשל העובדה שברמן וקיסוס סיפרו למאזיניהם כי הם שמחים ומרוצים מהתוצאה של 'דרמת בית המשפט הארוכה של העשור, שהסתיימה בפרק סיום עונה בלתי נשכח'?".

לדברי השופט, "אם עסקינן בהתרגשות של ברמן וקיסוס עם סיום ההליך המשפטי נגדם ובפרצי שמחה אותם הם הביעו בשידור לעניין זה - הדבר אך טבעי כאשר חרב התביעה שעמדה מעל ראשם הוסרה מעליהם; בהקשר דומה כבר נאמר כי 'אין בעולם שמחה כהתרת הספקות'. האם יש בשמחה זו כדי להביא לביטול ההסכמות? התשובה לכך שלילית".

לגבי טענתו של גולן כי קיסוס וברמן הטעו אותו באומרם כי הם מצטערים ומבקשים סליחה, כתב השופט: "אודה ולא אבוש - לא הבנתי טענה זו. מהו מצג-השווא הנטען בגין ההתנצלות? זאת לא אדע".

השופט הסביר כי קיסוס וברמן כלל לא התנצלו, ולכן טענת גולן אינה ברורה לו. "מנהלת רדיו 99FM לא התנצלה בדיון עצמו, גם לא אחרי שחזרה לאולם לאחר הפסקה קצרה. גם אם היא התנצלה בפני אמרגנו של גולן בשיחה פרטית מחוץ לאולם (והדבר מוכחש על-ידה), ספק רב בעיניי אם יכולה הייתה להתנצל בשמם של ברמן וקיסוס, כאשר ממילא לא השתתפו בשיחה כאמור, ועת חזרו וציינו כי אין בכוונתם להתנצל, וכי הם עומדים מאחורי הדברים אותם אמרו, אותם דברים שהיוו בסיס לתובענה שהוגשה נגדם".

השופט הוסיף וביקר את גולן, באומרו כי "שימוש בהליך השיפוטי ככלי שרת בידי צד, מעבר לעובדה שמהווה ניצול לרעה של הליכי בית משפט לרעה ושימוש בזכות בחוסר תום-לב. הדבר עלול לגרור, מטבע הדברים, חיוב בהוצאות נכבדות".

"לכל אחד תפקיד. לכל אחד כניסה ויציאה. הגיעה עת לתמונה אחרונה", כתב השופט.

את ההחלטה פתח השופט בציטוט המפורסם של שייקספיר מהמחזה "כבקשתכם": "כל העולם במה, וכולנו שחקנים..." ואת ההחלטה הוא סיים בציטוט הנועל את המחזה של שייקספיר: "תמונה אחרונה מכל, אשר נועל מחזה מוזר ורב תהפוכות זה, היא ילדוּת שנייה ושִכחה גמורה, נוֹן-שן, נוֹן-עין, נוֹן-טעם, נוֹן-כלום" ("כבקשתכם", ו. שייקספיר, מערכה 2 תמונה 7 בתרגום דורי פרנס).

נציין כי בתביעת לשון הרע שהגיש גולן בתחילה הוא טען כי קיסוס וברמן הוציאו את דיבתו רעה בסטטוס שכתבו, לפיו גולן הוא "כמי שמנצח על רשת של ניצול קטינות". בנוסף תבע גולן את השניים בגין אמירות והתבטאויות שונות במסגרת תוכנית הרדיו שלהם בשתי הזדמנויות שונות: בראשונה הם קשרו לטענת גולן מעשה חסד שלו לפרשה שזכתה לכינוי "פרשת הזמרים והקטינות"; במקרה השני טען גולן כי "קיסוס וברמן הציגו את גולן כמי שתלמידות בית-ספר מגיעות אליו ביתו 'להבחן' בתום תוכנית הלימודים וככזה שישתף פעולה עם אותן בנות....".

קיסוס וברמן מיוצגים בידי עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי ממשרד יורם מושקט.