בריטיש גז חוברת לנובל אנרג'י וקבוצת דלק ב"בלוק 12"

נובל מוכרת מחצית מזכויותיה במאגר לבריטיש גז תמורת 165 מיליון דולר ■  במקביל הודיעה נובל על מכירת 47% מהזכויות במאגרים הקטנים "כריש" ו"תנין" לשותפתה קבוצת דלק תמורת 73 מיליון דולר

חברת נובל אנרג'י  נכנסת לשותפות עם בריטיש גז ומוכרת לה 50% מזכויותיה במאגר הגז "אפרודיטה", הלא הוא "בלוק 12" בקפריסין. היקף העסקה הינו 165 מיליון דולר.

מאגר "אפרודיטה" התגלה ב-2011 וגודלו מוערך ב-4 טריליון רגל מעוקב (TCF). מכירת מחצית מהזכויות לבריטיש גז תיסגר עד סוף השנה. אחרי העסקה, נובל אנרג'י תמשיך להיות המפעיל של "בלוק 12" עם 35% מהזכויות במאגר הכולל, כאשר בריטיש גז תחזיק ב-35% וקבוצת דלק של יצחק תשובה ב-30%.

במקביל הודיעה נובל - כצפוי יש לציין - על מכירת 47% מהזכויות במאגרים הקטנים "כריש" ו"תנין" לשותפתה קבוצת דלק תמורת 73 מיליון דולר. 

נזכיר, שבריטיש גז מחזיקה במתקן הנזלת גז במצרים. החברה אף חתמה בשנה שעברה על מכתב כוונות עם שותפות לוויתן לייבוא גז בסך 105 bcm על פני 15 שנה. העסקה הנוכחית יכולה להעיד שהחברה מעדיפה אולי לקנות גז מקפריסין ולא מישראל.

בחודש שעבר חשף "גלובס" שמחלוקות בין ישראל לקפריסין על פיתוח מאגר "אפרודיטה" מעכבות את החתימה על הסכם Unitization בין המדינות, שאמור להסדיר את פיתוחם של מאגרי גז ונפט משותפים לשתי המדינות ושיתופי פעולה נוספים בתחום האנרגיה. מאגר הגז אפרודיטה, שהתגלה בבלוק 12 בקפריסין, גולש בחלקו אל שטח רישיון ישי שנמצא בצד הישראלי. הסכם ה-Unitization היה אמור להיחתם יחד עם הסכם גבול האזורים הימיים שנחתם בדצמבר 2010, אך מאז מתעכבת החתימה עליו בשל מחלוקות עקרוניות ועניינים טכניים שונים. משא ומתן בין הצדדים מתנהל זה יותר מחמש שנים.