57 אירו לחולצה של מכבי ת"א, 88 אירו לחולצה של צ'לסי

אלופת ישראל במקום ה-26 מבין 32 המשתתפות העונה בליגת האלופות במחירי חולצות המשחק הרשמיות, לפי בדיקה של אתר sportune; יריבתה האנגלית לשלב הבתים - במקום ה-3 ■ אדידס שולטת על השוק הזה עם 14 קבוצות להן היא מעניקה חסות הלבשה; נייקי מאחור עם 8 קבוצות

צ'לסי, יריבת מכבי ת"א הערב (ג') - מוכרת את חולצות המשחק הרשמיות שלה תמורת 88 אירו - המחיר השלישי הכי יקר מבין אלו שמציעות הקבוצות שמשתתפות בעונת 2015/16 בצ'מפיונס ליג; הצהובים, מנגד - במקום ה-26 בדירוג הזה, עם מחיר של 57 אירו בלבד לחולצת משחק רשמית. כך עולה מנתונים שנאספו על-ידי אתר עסקי הספורט הצרפתי Sportune.fr.

המחירים המדוברים הם אלו שמוצגים על-ידי המועדונים באתרי האינטרנט הרשמיים שלהם. רק קבוצה אחת מבין 32 המשתתפות העונה בשלב הבתים - אסטנה מקזחסטן - לא נכללה ברשימה, כיוון שאינה מוכרת חולצת משחק רשמית באמצעות חנות מקוונת באתר שלה.

את שתי החולצות הכי יקרות משווקות ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד (מחיר זהה של 90 אירו). ארבע קבוצות בלבד מציעות חולצות במחירים זולים יותר משל אלופת ישראל: גלטסראיי הטורקית - 44 אירו; דינמו זאגרב הקרואטית - 50 אירו; צסק"א מוסקבה הרוסית (בה משחק הקשר הישראלי ביברס נאתכו) - 52 אירו; זניט סט. פטרסבורג הרוסית (53 אירו). יש לציין כי המחירים משקפים, לרוב - חולצת משחק שלא כוללת הדפסת שם שחקן על הגב (עניין שכרוך בתוספת תשלום בדרך כלל).

אחת ההפתעות בדירוג מגיעה מהמחיר שגובה ארסנל האנגלית, הקבוצה שמוכרת את הכרטיסים והמנויים היקרים ביותר בכדורגל העולמי, אך דווקא בפרמטר החולצות, "מתחשבת" באוהדיה - וגובה 75 אירו בלבד לחתיכה (מקום 20 בדירוג, הנמוך ביותר מבין האנגליות בליגת האלופות: מנצ'סטר סיטי לפניה במקום ה-18 עם 79.5 אירו).

אגב, מי שמעוניין לרכוש חולצה מעוטרת בשמם של אחד משלושת הישראלים המשחקים בגנט הבלגית - קני סייף, רמי גרשון וחאתם עבד אלחמיד - יאלץ להיפרד מלפחות 75 אירו.

***

הדירוג של sportune מספק הצצה גם לגבי יחסי הכוחות בשוק הלבשת הספורט העולמי: אדידס הגרמנית מוכיחה גם כאן את מעמדה כמותג הכדורגל הגלובלי המוביל, עם לא פחות מ-14 קבוצות (44% מקבוצות הצ'מפיונס ליג העונה) להן היא מעניקה חסות הלבשה, ביניהן מכבי ת"א. תשע מתוך 15 החולצות הכי יקרות של קבוצות ליגת האלופות העונה מיוצרות על-ידי אדידס, כולל של שלוש הקבוצות הראשונות בדירוג. נציין כי אדידס מחזיקה בחוזה חסות ההלבשה היקר ביותר בכדורגל העולמי (משלמת למנצ'סטר יונייטד למעלה מ-100 מיליון אירו לעונה).

המתחרה הגדולה, נייקי האמריקאית, שהכנסותיה השנתיות גבוהות בהרבה משל אדידס בזכות מחלקות אחרות בהן היא עדיפה עליה (כדורסל, ריצה, גולף ועוד) ושליטתה על השוק בארה"ב - מסתפקת בשמונה קבוצות בלבד מבין אלו שמשתתפות העונה בשלב הבתים. הקבוצות הבכירות ביותר ש"ברשותה": ברצלונה, אתלטיקו, פ.ס.ז', מנצ'סטר סיטי ורומא.

לחברה גרמנית אחרת, פומה, יש ארבע נציגות העונה בצ'מפיונס ליג - אך מלבד ארסנל, איתה היא חתומה על חוזה יוקרתי של כ-43 מיליון אירו לעונה - אין לה אף נציגה בכירה בליגת האלופות (השלוש האחרות הן מאלמו השבדית, בוריסוב הבלארוסית וזאגרב).

ליגת האלופות מחירי חולצות משחק רשמיות
 ליגת האלופות מחירי חולצות משחק רשמיות