מכבי ת"א בליגת האלופות? כבר היו קמפיינים גרועים יותר

נחמת עניים, אבל בכל זאת: גם אם אלופת ישראל תפסיד במשחק שנותר לה בצ'מפיונס ליג מול דינמו קייב - הרי שהיא תצטרף ללא פחות מ-16 קבוצות שסיימו את שלב הבתים ללא נקודות; גם את שיאי הפרשי השערים השליליים לא צפויים הצהובים לשבור

מכבי ת"א מול צ'לסי, ליגת האלופות, צ'מפיונס ליג / צלם: רויטרס
מכבי ת"א מול צ'לסי, ליגת האלופות, צ'מפיונס ליג / צלם: רויטרס

העובדה שלדינמו קייב יהיה על מה לשחק במחזור האחרון של שלב הבתים בצ'מפיונס ליג ב-9 בדצמבר, כאשר ניצחון על מכבי ת"א יבטיח לה העפלה לשמינית הגמר - תהפוך את המשימה של אלופת ישראל להשיג נקודות כלשהן בקמפיין שלה לקשה עד בלתי אפשרית. אבל גם אם תיכשל בה - לא יהיה מדובר על מפלה יותר מדי חריגה: מאז ייסוד המפעל במתכונתו הנוכחית, ב-16 הזדמנויות שונות סיימו קבוצות את הקמפיינים שלהן עם שישה הפסדים בשישה משחקים.

כמובן שבישראל זוכרים היטב את קמפיין ה-0 נקודות ו-0 גולים של מכבי חיפה ב-2009/10, אך לפחות מבחינת הפרש השערים, היו גרועים בהרבה ממנו: בעוד הירוקים סיימו את הבית עם 8- הפרש, ה"שיאנית", דינמו זאגרב הקרואטית, רשמה בעונת 2011/12 הפרש שערים של 19- (הקמפיין הגרוע בתולדות שלב הבתים של הצ'מפיונס ליג); ספרטק מוסקבה הרוסית רשמה בעונת 2002/03 הפרש של 17-; לבסקי סופיה הבולגרית סיימה ב-2006/07 עם 16-, כמו גם ז'ילינה הסלובקית ב-2010/11. מאזנה של מכבי ת"א לאחר חמישה מחזורים והתבוסה 4-0 מול צ'לסי אתמול (ג') עומד על שער זכות אחד ו-15 ספיגות (14-), כך שרק הפסד בתוצאה לא סבירה של 6-0 במחזור הסיום בקייב יהפוך את הקמפיין שלה להיסטורי בחולשתו.

אגב, שלוש קבוצות שמשתתפות העונה בצ'מפיונס - גנט הבלגית, מאלמו השבדית ואסטנה הקזחית הוגרלו לשלב הבתים עם ניקוד אופ"א נמוך יותר משל מכבי, אך צברו יחד עד כה 12 נקודות - כאשר מגדילה לעשות גנט שעם שבע נקודות אחרי חמישה מחזורים - מדורגת שנייה בבית עם זניט סט. פטרסבורג, ליון ו-ולנסיה, ועשויה למצוא את עצמה מעפילה לשלבי הנוקאאוט (אסטנה ומאלמו ישחקו הערב את המשחק החמישי שלהן).