אנלימיטד בצרות: מחפשת מימון כדי לשרוד את 2016

בהיעדר סיכוי לגייס הון מבעלי המניות או משוק ההון, יידרשו ראשי מיזם הסיבים האופטיים לחזור לסיסקו ולבעלי המניות ולבקש מהם סיוע כדי לגמור את 2016, ומתוך תקווה שיצליחו להשיג מימון לפעילות עתידית מעבר לכך משוק ההון

דני לאובר / צילום: תמר מצפי
דני לאובר / צילום: תמר מצפי

מיזם הסיבים האופטיים - אנלימיטד - ינסה למצוא פתרון למצוקת המזומנים שלו בדרך של השגת מימון נוסף מסיסקו וייתכן שגם יבקש מימון נוסף מבעלי המניות שלו, וזאת במטרה לצלוח את 2016, ללא גיוס הון חיצוני.

ככל הנראה המטרה ב-2016 תהיה לנסות ולגייס הון ל-2017 ואילך, אך זו הולכת להיות משימה קשה ביותר מכיוון שכבר עכשיו המיזם נתקל בקושי גדול לגייס הון מגורמים חיצוניים ואם מצבו לא ישתנה דרמטית בשנה הבאה, נכונות המשקיעים לא תשתנה.

המיזם יידרש לסיוע מסיסקו כיוון שכרגע אין לא מספיק מזומנים כדי לסיים את השנה הבאה, וזאת מפני שהמיזם לא מגייס לקוחות חדשים שיזרימו הון חוזר לחברה, הוא לא עומד בתוכניותיו העסקיות, וספק אם בעלי המניות שלו יסכימו להזרמת הון כשהם רואים לאן המיזם הזה הולך.

סיסקו נתנה אשראי ספקים במאות מיליוני שקלים והיא למעשה שולטת בו דרך ויה אירופה. לכאורה אין לסיסקו בעלות דרך מניות על המיזם אבל היא שולטת בו ללא כחל ושרק ונציגיה מנהלים אותו הלכה למעשה.

נציגי סיסקו אף יושבים בישיבות דירקטוריון ומוודאים שלא תתקבל אף החלטה שלא מתואמת איתם או שבניגוד לדעתם. גם המנכ"ל דני לאובר הוא מינוי של סיסקו, כך שלטוב ולרע סיסקו שולטת במיזם וכבר "דחפה" לו הזמנות ציוד במאות מיליוני שקלים כחלק מהסכם מימון הספקים למיזם.

כעת, כאשר ברור שהמיזם עומד בפני שוקת שבורה יתקשו בעלי המניות להזרים לו הון נוסף, ולכן בלית ברירה ראשי המיזם יצטרכו לבקש מסיסקו מימון לשנה הבאה. ללא מימון כזה מצידה, סיכויים גדולים שהמיזם ייעצר.

מסיסקו נמסר, כי "היא שותף טכנולוגי במיזם הסיבים, אינה בעלת שליטה בו ובטח שלא שותפה בדירקטוריון".