מתבגרים מוקדם מדי

ערוץ הילדים הגזים בגדול. ילדים לא אמורים לעסוק בסוגיות של יחסי מין

בתקופה האחרונה דומה כי בכל פעם שאנו מדליקים את הטלוויזיה, משתלחת בנו פרובוקציה מוגזמת, ללא מיתון וצנזורה. וכך, עוד לפני שהספקת להתאושש מהרחם הפעור לפניך בתוכנית "בייבי בום", כבר אתה מנסה לשרוד את מחזות בגדי הים המינימליים ב"הישרדות", ובעוד אתה מתלבט אם לזגזג לחדר הלידה או לאי הטרופי, כבר המפיקים של ערוצי הטלוויזיה מבשלים לך את המוצר הגרוטסקי הבא.

בוועדת התרבות והחינוך בכנסת השבוע קרא יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), לערוץ הילדים לשקול מחדש את שידור התוכנית "מתבגרים" או לשנות את שעת שידורה. בצדק. איזה הורה ירצה לחשוף את ילדיו הקטנים לתכנים הבוטים של התוכנית הזו?

אני עוד יכולה לחיות עם שאלתה של המתבגרת שלי המשוגרת אליי מהסלון תוך כדי צפייה בתוכנית: "אמא, ילדים מקיימים יחסי מין בגיל 13?!", אבל אני פחות מצליחה ליישר קו עם השאלה של הקטן בן ה-8 ("מה זה יחסי מין?").

ערוץ הילדים הוא ביתם הווירטואלי התמים של הילדים שלנו. עלינו לשמור על נפשם הרכה בין כותלי הבית, ומרבית התוכניות המשודרות בערוץ אכן פועלות על-פי הקונספט הזה.

כאשר הילדים הצעירים שלנו, בגילאי גן ותחילת יסודי, ממשיכים מההתלבטות התמימה בתוכנית "ארתור" אם לשחק מחבואים או תופסת, ישירות ללבטי נערים באשר לסוגיות של יחסי מין ופורנו - נגרם להם עוול.

התוכנית "מתבגרים" מבגרת לנו את הילדים מוקדם מדי, בצורה בוטה וללא הנחות. גם הנערים עצמם המשתתפים בתוכנית, חלקם בני 13, לא אמורים לעסוק בתכנים אלה. תוכניות שמטרתן הסברה מינית, אך מנותבות לקהל הלא נכון, עשויות להקדים את המאוחר ולעורר חרדות אצל אותו קהל צעיר שהתכנים הללו אינם מתאימים לו.

התוכנית צריכה להיות משודרת בערוץ אחר, לא בערוץ שקהלו ילדים צעירים בגילאי גן ויסודי, וודאי שלא בשעה 20:00 בערב, שעה בה ילדים אלה עדיין ערים לרוב וצופים בעניין בתוכניות הטלוויזיה.