דניה סיבוס וצ'יינה סיביל יכרו מנהרות ויקימו תחנות הרכבת הקלה

עבודות הרכבת הקלה מתקדמות:  ביום חמישי יחלו עבודות החפירה והבנייה של התחנה התת - קרקעית "שאול המלך" בת"א

עבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
עבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

דניה סיבוס וצ'יינה סיביל (China Civil) זכו במכרז לבניית התחנות התת-קרקעיות וכריית המנהרות במקטע המזרחי של הרכבת הקלה בתל-אביב.

המקטע המזרחי כולל בניית 3 תחנות תת קרקעיות (אהרונוביץ', בן גוריון ואם המושבות), שתי מנהרות מקבילות באורך של 3.5 ק"מ כל אחת (כרייה באמצעות TBM) מפורטל הדיפו ועד תחנת בן גוריון ומפורטל שנקר ועד לשני מעברים מקשרים מערבית לצומת גהה, ומנהרה מקשרת נוספת באורך של כ 370 מ' מפורטל שנקר עד תחנת אם המושבות (בשיטת NATM).

במכרז התמודדו 2 קבוצות נוספות: שפיר-ג'לה ואלקטרה-מנרב-ויאניני. יהודה בר-און, מנכ"ל נת"ע, אמר כי "אנו ממשיכים לעמוד בלוחות הזמנים שהצבנו לעצמנו עד כה במטרה להביא להקדמת מועד הפעלת הקו האדום. בניית פירי השילוח למכונות הTBM הסתיימו ובשבועות הקרובים יחלו העבודות המקדימות לביצוע המקטע המזרחי של הקו האדום. בשבוע הבא נהיה במצב שבו תבוצענה העבודות על כל התחנות התת קרקעיות של המקטע המערבי ובמקביל ממשיכים בביצוע בניית פורטל הדיפו, פורטל שנקר והדיפו בפתח תקווה".

בנוסף, ביום חמישי הקרוב, בשעה 22:00, יחלו עבודות החפירה והבנייה של התחנה התת-קרקעית "שאול המלך" בתל אביב. עבודות אלו הינן בהמשך לעבודות מקדימות שנעשו בסביבות התחנה בשבועות האחרונים.

זכייה במכרז המזרחי והקמת תחנת שאול המלך - הרכבת הקלה בתל אביב
 זכייה במכרז המזרחי והקמת תחנת שאול המלך - הרכבת הקלה בתל אביב