שטייניץ: דיויד גילה הוא זה שהמליץ לממשלה על סעיף 52

(עדכון) שר האנרגיה טען את הדברים בראיון לערוץ 10 ■ גילה, שהתפטר מתפקידו כממונה על ההגבלים העסקיים, הגיב היום לדברים: "אמרתי לשטייניץ שבסמכותי לשקול רק שיקולי תחרות ושסעיף 52 כבר על השולחן ויש סמכות לעקוף את הממונה אם יש שיקולים בטחוניים"

יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור
יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור

לפני כחודש, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהחל לכהן גם כשר הכלכלה, הודיע ליו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל, כי בכוונתו להפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים וכך יוכל להוציא לפועל את מתווה הגז ולעקוף את הממונה על ההגבלים. כעת מתברר שהממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר דיויד גילה הוא זה שהמליץ לממשלה להפעיל את הסעיף. כך לפחות טוען שר האנרגיה יובל שטייניץ.

שטייניץ, טען את הדברים בראיון אתמול לעיתונאי מתן חודורוב בערוץ 10. במהלך הראיון שטייניץ תאר כיצד הוא ניסה לשכנע את גילה לתמוך במתווה הגז: "אמרתי לו דיויד, אני מבין שאתה ממונה על התחרות, אבל נניח שבגלל המהלך שלך נגרם למדינת ישראל הפסד של 100 מיליארד שקל. הוא אמר לי, 'נכון, כך אני מבין את תפקידי, אני לא יכול להסתכל הצידה, גם אם אני גורם נזק נורא לישראל ולאזרחיה'", כך אמר שטייניץ. 

היום (ג') גילה הופיע בדיון של ועדת הכלכלה בנושא מתווה הגז והתייחס לטענות של שטייניץ: "לגבי מה ששטייניץ ייחס לי, הדברים לא נאמרו על ידי. השר זימן אותי לפגישה על רקע ההתנגדות למתווה, אמרתי שאני לא מוכן לחתום והשר ציין שאם המתווה לא יקוים יגרם נזק למשק, ליחסי חוץ ולביטחון המדינה. אמרתי לו שבסמכותי לשקול רק שיקולי תחרות ושסעיף 52 כבר על השולחן ויש סמכות לעקוף את הממונה אם יש שיקולים אחרים. שהשר שאל אם אני רוצה שיעקפו אמרתי שאני מאוד לא שמח, אבל שזה אפשרי אם זה מה שרוצים וזו הסיבה שפרשתי מתפקידי".