הטבח בקליפורניה: זוג נשוי ערבי רצח 14 ביריות - וחוסל

(עדכון) - סעיד פארוק ואשתו טשפין מאליק,הם המפגעים בטבח בעיר סאן-ברנארדינו, ממזרח ללוס-אנג'לס,שבו נהרגו 14 אנשים ו-17 נפצעו ■  לדברי ה-FBI, עדיין אי אפשר לקבוע שהיה כאן אירוע טרור וייתכן כי המניע היה דווקא סכסוך בין עובד למעביד

הטבח בקליפורניה / צילום: רויטרס
הטבח בקליפורניה / צילום: רויטרס

סעיד פארוק ואשתו טשפין מאליק, זוג אמריקני ממוצא ערבי, הם המפגעים בטבח בעיר סאן-ברנארדינו, ממזרח ללוס-אנג'לס,שבו נהרגו 14 אנשים ו-17 נפצעו. פארוק ואשתו נהרגו בקרב יריות עם כוחות המשטרה במקום.

סן ברנדיניו היא עיירה קטנה בת 200 אלף תושבים, כ-50 קילומטרים מלוס אנג'לס. רוב ההרוגים והפצועים בטבח הם עובדי מחלקת הבריאות בעיר, שחגגו במסיבה בבנין בסן ברנרדיניו.

 ב-FBI בלוס אנג'לס עדיין לא קבעו חד כי הירי הההמוני הוא מעשה טרור, אף שכל הסימנים מראים כך. הרוצחים היו לבושים "מדי תקיפה" וניהלו קרב יריות באופן שהעיד שעברו אימונים מקצועיים לשם כך. השניים לבשו שחורים, עטו מסיכות על פניהם והיו חמושים ברובי סער. עם זאת, בארה"ב יש תמיד חשש מפגיעה באוכלוסייה המוסלמית הגדולה, לאור המעורבות של מוסלמים בפיגועי טרור.   

המסיבה נערכה של עובדי מחלקת הבריאות התקיימה באולם שכור ב-Inland Regional Center, מרכז קהילתי לטיפול באנשים בעלי מוגבלויות. הרוצים השליכו תחילה פצצה מתוצרת בית, שלא התפוצצה, ולאחר מכן החלו לרסס את הנוכחים באש אוטומטית. לאחר שסיימו, הם לא פנו לחדרים אחרים בבניין, אלא רצו החוצה לרכב שטח שהמתין להם.

חקירה משטרתית מואצת הצלחה לחשוף את מספר לוחית הרישוי של הרכב, ובעליו אותר כדייר בעיר סמוכה, רדלנד. כאשר כוחות משטרה הגיעו לבית, יצא ממנו רכב שטח שחור. במרדף שהתפתח, נורו ומתו שני אנשים ברכב, גבר ואשה - פארוק ומאליק. אדם נוסף, שניסה להימלט, נעצר ונחקר. 

הטבח בקליפורניה / צילום: רויטרס
 הטבח בקליפורניה / צילום: רויטרס

לדברי ה-FBI, אין להוציא מכלל אפשרות שהמניע היה סכסוך בין עובד למעביד.  במחלקת הבריאות של סאן-ברנרדינו רשום כעובד סעיד פארוק כפקח ניקיון מסעדות. פארוק השתתף במסיבה, אך עזב אותה בזעם בעקבות ריב. כ-20 דקות לאחר מכן, פרצו שני החמושים לאולם והחלו לרצוח את הנוכחים. 

על פי עדויות של עובדי מחלקת הבריאות ששרדו את ההתקפה, פארוק התנהג בעצבנות במשך כל המסיבה,  ולפתע נעלם, 20 דקות לפני התקפת הירי. על פי אותם דיווחים, עובדים רבים במחלקת הבריאות התפטרו בשנתיים שחלפו בגלל יחסים גרועים בין ההנהלה לעובדים.