אורית פרקש-הכהן מתמודדת לתפקיד הציר הכלכלי בוושינגטון

יו"ר רשות החשמל היוצאת שתסיים את תפקידה בסוף החודש הבא, הגישה את מועמדותה לתפקיד הנחשק ■ ל"גלובס" נודע כי נציב שירות המדינה דחה את בקשתו של מנכ"ל האוצר לשנות את תנאי הסף למשרה באופן שיאפשר גם למשפטנים להתמודד על התפקיד

אורית פרקש הכהן / צילום: תמר מצפי
אורית פרקש הכהן / צילום: תמר מצפי

יושבת ראש רשות החשמל היוצאת, אורית פרקש-הכהן, מצטרפת להתמודדות על תפקיד הציר הכלכלי בוושינגטון.

ל"גלובס" נודע כי פרקש-הכהן, שתסיים בסוף החודש הבא את תפקידה, הגישה את מועמדותה לתפקיד הנחשק, יחד עם כ-70 מתמודדים נוספים. במקביל נודע ל"גלובס" כי נציב שירות המדינה, משה דיין, דחה את בקשתו של מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, לשנות את תנאי הסף למשרה באופן שיאפשר גם למשפטנים להתמודד על התפקיד. "גלובס" דיווח השבוע כי הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, מבקש להתמודד על התפקיד אולם אינו עומד בתנאי הסף משום שהם מאפשרים רק לבעלי תואר בכלכלה, יחסים בינלאומיים, מינהל עסקים ומינהל ציבורי להתמודד על המשרה.

פרקש-הכהן (44), שהייתה היועצת המשפטית של רשות החשמל לפני שנבחרה ליו"ר, היא בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במינהל ציבורי, שכלל תוכנית לימודים בבית הספר קנדי לממשל של אוניברסיטת הארווארד. תקופת כהונתה ברשות, שנמשכה 4.5 שנים, הייתה סוערת ובמהלכה עסקה בין היתר בהסכמי הגז של "תמר", כניסתם של יצרני חשמל פרטיים, פיתוח ייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת והרפורמה בחברת החשמל.

תפקיד הציר הכלכלי בוושינגטון התפנה לאחרונה לאחר שהציר הקודם משה בר-סימנטוב שכיהן בתפקיד כשנה בלבד התמנה למנכ"ל משרד הבריאות. לפניו כיהן בתפקיד אלי גרונר המשמש כיום כמנכ"ל משרד ראש הממשלה. משך הכהונה בתפקיד הוא 4 שנים, ובמסגרתו אמור הציר לעסוק בשורת נושאים כלכליים מול הקונגרס ומשרד החוץ האמריקאי, ובהם אמנות מס, הסכמים כלכליים ופישוט הליכי רגולציה. בין השמות שהוזכרו כמתמודדים נוספים על התפקיד הם דוברת האוצר, מירב לפידות, וראש מטהו של גרונר, גילי מאי.