עוד פקקים: העבודות על הרכבת הקלה מגיעות לקריה בת"א

במסגרת העבודות להקמת תחנות הרכבת הקלה, כבר הערב יורגשו שינויים בהסדרי התנועה בציר בגין העמוס ■ בחברה הדגישו כי הציר לא ייסגר, ולא יחולו שינויים משמעותיים בתנועת התחבורה הציבורית

עבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
עבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

עבודות הרכבת הקלה מגיעות גם לאזור הקריה ומגדלי עזריאלי: הערב (ה') בשעה 22:00 יחלו העבודות על תחנת "שאול המלך" - והנהגים כבר ירגישו את השינויים בהסדרי התנועה. לאחר שנחסמה הפנייה שמאלה מדרך בגין לרחוב מוזס, יצומצם נתיב בציר בגין - אך בשום שלב לא ייסגר הרחוב העמוס לתנועה.

החל משעה 22:00 תיחסם התנועה למשך מספר שעות לתנועת כלי רכב פרטיים בלבד על דרך בגין לשני הכיוונים, בין צומת קפלן לצומת נמיר/שאול המלך. בחברה הדגישו כי מדובר בחסימה זמנית בלבד.

העבודות באזור יימשכו שש שנים: השינויים בהסדרי התנועה כוללים צמצום נתיב לכל כיוון על ציר בגין במקטע שבין צומת בגין/שאול המלך לבין בגין/נח מוזס. כמו כן, תיפתח פנייה חדשה מדרך בגין לדרך נמיר.

ביטול הפנייה יקל על התנועה בציר?

כבר השבוע נחסמה הפנייה שמאלה מדרך בגין לרחוב מוזס. בחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) הדגישו שביטול הפנייה שמאלה נועד להקל על זרימת התנועה לנוסעים על דרך בגין בשני הכיוונים באזור זה לאורך תקופת העבודות.

"לאורך כל תקופת העבודות, לא תיסגר דרך בגין במקטע זה לתנועה. ככלל, לא יבוטלו קווי תחבורה ציבורית בשל העבודות", הסבירו בנת"ע. עם זאת, מסלול קו 54 המגיע מכיוון צפון ופונה לרחוב מוזס יבוטל: הקו ימשיך לנסוע בכיוון דרום לאורך דרך בגין, ויפנה שמאלה בצומת גבעת התחמושת. מעבר לכך אין שינויים במיקומי תחנות האוטובוס.

"הסדרי התנועה, הצפויים להימשך לאורך תקופה ממושכת, יהיו דינמיים ויותאמו ככל האפשר לרווחת התושבים ובעלי העסקים, תוך יצירת דו-שיח מתמיד עם תושבי כל אזור", הדגישו. עומק החפירה המתוכנן הוא 27 מטרים והשטח המיועד לפרוייקט התחנה הוא 3,139 מטר רבוע (מ"ר). הצפי לכמות הנוסעים היומית הוא כ-19,000.

תחנת "שאול המלך" היא אחת מעשר התחנות התת-קרקעיות לאורך הקו האדום המתוכנן של הרכבת הקלה. אותו "קו אדום" מתוכנן להתחיל לפעול באופן סדיר באוקטובר 2021. התחנה ממוקמת על ציר דרך בגין, מדרום לשדרות שאול המלך ובניצב לרחוב מוזס בתל-אביב. 

קבוצת דניה סיבוס ו- China Civil זכו במכרז לבניית התחנות תת קרקעיות וכריית המנהרות במקטע המזרחי של הרכבת הקלה בתל אביב. המקטע המזרחי כולל שלוש תחנות תת קרקעיות - אהרונוביץ', בן גוריון ואם המושבות - לצד שתי מנהרות מקבילות באורך של 3.5 קילומטרים כל אחת.

יהודה בר-און, מנכ"ל נת"ע, הדגיש: "אנו ממשיכים לעמוד בלוחות הזמנים שהצבנו לעצמנו עד כה במטרה להביא להקדמת מועד הפעלת הקו האדום. בניית פירי השילוח למכונות ה-TBM הסתיימו ובשבועות הקרובים יחלו העבודות המקדימות לביצוע המקטע המזרחי של הקו האדום. בשבוע הבא נהיה במצב שבו תבוצענה העבודות על כל התחנות התת קרקעיות של המקטע המערבי ובמקביל ממשיכים בביצוע בניית פורטל הדיפו, פורטל שנקר והדיפו בפתח תקווה".