דרגי: ניתן לבצע התאמות במדיניות של ה-ECB

לאחר הנפילות אתמול בשוקי אירופה, מנסים בכירי ה-ECB למזער נזקים ■ סגן נשיא ה-ECB: השוק לא הבין את כוונתנו; "לאחר פגישתנו באוקטובר אמרנו שנעריך מחדש את מידת ההרחבה, כך שדיברנו על בחינה מחדש את הצעדים שלנו. מעולם לא דיברנו על סוג חדש של QE2 או משהו כזה"

אירופה בנק מרכזי / צלם: רויטרס
אירופה בנק מרכזי / צלם: רויטרס

הסיכון לדפלציה באירופה "ירד מסדר היום", הודות למדיניות המרחיבה של הבנק המרכזי, שבה ניתן לבצע התאמות "בכל זמן שהוא", כך אמר היום (ו') נשיא הבנק המרכזי האירופי (ECB), מריו דרגי, בנאום שנשא במועדון הכלכלי של ניו יורק.

עוד הוא אמר, כי למדיניות של ה-ECB יש השפעות מתוכננות, וכי "אין גבול", לדבריו, לכלים בהם ניתן להשתמש בשעת הצורך.

מוקדם יותר היום אמר סגן נשיא ה-ECB כי הרוב המוחלט של מועצת ה-ECB הצביע בעד צעדי התמרוץ עליהם הכריז אתמול. לדבריו, ציפיות המשקיעים היו מוגזמות.

בראיון ל-CNBC אמר היום סגן הנשיא, ויטור קונסטנציו, כי "יש להודות שהשווקים לא בנו נכון את הציפיות שלהם. באמת היו להם ציפיות גבוהות יותר מהמציאות, ולכן הם הגיבו כפי שהם הגיבו. אך זו לא הייתה הכוונה שלנו".

קונסטנציו מגיב בדבריו לירידות החדות אתמול בשווקים - פרנקפורט ופריז נפלו 3.6% - לאחר שהבנק המרכזי הודיע כי הוא מאריך עד מארס 2017 את תוכנית הרכישות, אך לא מגדיל אותה מעבר ל-60 מיליארד אירו בחודש. המשקיעים גם ציפו לצעדים חריפים יותר מהורדת ריבית הפקדונות בשיעור של 0.1% בלבד, לריבית שלילית של 0.3%-.

קונסטנציו אמר כי "לאחר פגישתנו באוקטובר אמרנו שנעריך מחדש את מידת ההרחבה, כך שדיברנו על בחינה מחדש את הצעדים שלנו. מעולם לא דיברנו על סוג חדש של QE2 או משהו כזה. לא על זה דיברנו".

קונסטנציו טען שהשוק הוא שהיה צריך להבין טוב יותר את כוונות הבנק, ודוחה את האפשרות שהבנק איבד מאמינותו.