הנהלים של המפכ"ל החדש: פוליגרף חיצוני - ובלי קרדיטים לשוטרים

רנ"צ רוני אלשיך כינס את קציני המשטרה הבכירים ושטח בפניהם את תוכניותיו ואת יעדיו ■ הורה שלא לפרסם בתקשורת את שמות היחידות ושמות הקצינים המטפלים בתיקי חקירה: "מי ששמו יפורסם - תהיה לו בעיה"

רוני אלשיך/ צילום: ניב אהרונסון וואלה news
רוני אלשיך/ צילום: ניב אהרונסון וואלה news

הנהלים החדשים של אלשיך לשוטרים: מפכ"ל המשטרה החדש, רב-ניצב רוני אלשיך, שנכנס רק בסוף השבוע לתפקידו, זימן היום (א') את כל בכירי המשטרה מדרגת סגן-ניצב ומעלה לכנס ראשון מסוגו במכללה הלאומית לשוטרים בבית-שמש, שבו שטח בפניהם את תוכניותיו ואת היעדים שהוא מתווה לארגון.

היום נפגש המפכ"ל החדש עם כל מפקדי תחנות המשטרה בארץ לשיחת היכרות. לפי שעה הוחלט במטה הארצי שלא לדברר את פגישותיו הראשונות של מפכ"ל המשטרה עם קציני הארגון, ונמסר כי מדובר במפגשים פנימיים.

עם זאת, מהמידע שדולף מהפגישה העיקרית הראשונה עולה בין השאר כי המפכ"ל הבהיר כי מעתה, מבדקי הפוליגרף במשטרה ייעשו על-ידי קבלנים חיצוניים - עיקרון שעל-מנת לשנותו יש צורך בשינוי החוק.

עוד נודע כי אלשיך הורה לשוטרים שלא לפרסם יותר בתקשורת את שמות היחידות ושמות הקצינים הנוגעים הדבר שמטפלים בתיקי חקירה, אלא אך ורק "משטרת ישראל". המפכ"ל הבהיר לשוטרים כי "מי ששמו יפורסם - תהיה לו בעיה".

בכך, למעשה, מתכוון אלשיך למנוע הדלפות והתפארות עצמית בהישגים שונים של ראשי היחידות והצוותים.

מחר (ב') תיערך ישיבת סגל הפיקוד הבכיר במחוז חוף בהשתתפותו של אלשיך, לראשונה מאז כניסתו לתפקיד.