ביהמ"ש בארה"ב הורה לסמסונג לשלם לאפל 548 מ' ד' פיצויים

4 שנים אחרי שאפל תבעה את סמסונג במסגרת "מלחמת הקודש" של אפל - במילותיו של סטיב ג'ובס - נגד מתחרות שמשתמשות במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, יביא תשלום הקנס לסיום המאבק המשפטי

סמסונג הסכימה לשלם לאפל פיצויים בסך 548 מיליון דולר, לאחר שהפסידה בכמה ערעורים שהגישה במהלך סכסוך הפטנטים בין שתי ענקיות הטכנולוגיה.

4 שנים לאחר שאפל תבעה את סמסונג במסגרת "מלחמת הקודש" של אפל - במילותיו של מייסד החברה סטיב ג'ובס - נגד מתחרות שמשתמשות במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, יביא תשלום הקנס לסיום המאבק המשפטי הממושך בין השתיים.

"סמסונג נקטה צעדים לביצוע תשלום מלא לאפל", נאמר בתצהיר שהגישה החברה הדרום-קוריאנית לבית המשפט ביום חמישי שעבר.

עם זאת, סמסונג ממשיכה לטעון כי ביכולתה עדיין לדרוש חזרה את הכסף, בכפוף לתוצאותיהם של צעדים משפטיים נוספים.

548 מיליון הדולר שהסכימה סמסונג לשלם עד 14 בדצמבר מהווים 50% בלבד מסכום הפיצויים המקורי בסך 1.05 מיליארד הדולר שפסק חבר מושבעים בקליפורניה לאפל במסגרת המאבק המשפטי בין שתי מובילות שוק הסמארטפונים, ושהפך לאבן-דרך. חבר המושבעים קבע כי עיצובים מוגני-פטנט באייפון הועתקו ליותר מתריסר דגמים של טלפונים חכמים מתוצרת סמסונג.

ב-2013 הורתה השופטת לוסי קוך על משפט חוזר בסוגיית סכום פיצויים, שלדבריה לא חושבו כיאות בידי חבר המושבעים. במשפט החוזר, שנערך באותה השנה, צומצם סך הסכום שנפסק לאפל ל-930 מיליון דולר.

במאי הוקטן סכום זה עוד יותר בידי בית משפט פדרלי לערעורים, שקבע כי חזותו הפיזית הכוללת של המכשיר אינה מוגנת באמצעות החוק באותו האופן שבו מוגנים עיצובו ויישומיו של המכשיר.

המשפט החוזר בן 7 ימים בסוגייה זו - המשפט החוזר השלישי בעקבות פסק הדין המקורי מ-2012 - ייפתח בסן חוזה במארס 2016.

בספטמבר זכתה אפל בניצחון חשוב, כאשר בית משפט פדרלי הותיר על כנו את שאר חלקי פסק הדין מ-2012, והותיר לסמסונג אפשרות אחת בלבד: לערער לבית המשפט העליון.

בחודש שעבר נדחתה בקשתה של סמסונג לדחות את התשלום בטענה כי הפטנט של אפל על pinch to zoom נקבע כבלתי תקף, בעקבות בחינה מחודשת שערכו רשויות הפיקוח על הפטנטים בארה"ב.

סמסונג עדיין מקווה כי יהיה ביכולתה לדרוש חזרה את סכום הפיצויים אם תפסיד אפל בערעורה על תקפות הפטנט, או אם תפנה סמסונג לבית המשפט העליון.

"סמסונג שומרת לעצמה את כל הזכויות לדרוש מחדש, או להשיג החזר של כל סכומי פיצויים ששולמו בידי סמסונג לכל יישות שהיא, במקרה שפסק הדין החלקי יבוטל, ישונה, ירוקן מתוקפו או יידחה באמצעות ערעור או בדרך כלשהי", נאמר בתצהיר שהגישה סמסונג לבית המשפט ביום חמישי.

אפל מצידה מסרה כי היא "חולקת על טענת סמסונג בדבר זכאותה של סמסונג להחזר".

"אנו מאוכזבים מכך שבית המשפט הסכים לדון בתביעת הפיצויים המופרזת להחריד של אפל, וזאת ללא קשר לסוגיית תקפותם של הפטנטים", אמר אחד מדוברי סמסונג. "אנו מסכימים לשלם לאפל, אך אנו ממשיכים להיות סמוכים ובטוחים כי מוצרינו אינם מפירים את פטנטי העיצוב של אפל, ואנו נמשיך לנקוט בכל הצעדים המתאימים במסגרת המערכת המשפטית כדי להגן על מוצרינו ועל הקניין הרוחני שלנו".

אשתקד חתמו אפל וסמסונג על הסדר שיישב את תביעות הפטנט שלהן בארה"ב.

עם זאת, עדיין נמשך הליך הערעורים במאבק משפטי שני, שהחל גם הוא באמצעות תביעה שהוגשה לבית משפט בסן חוזה, ושבמסגרתה לא זכה אף אחד מהצדדים בניצחון מכריע.