כפי שנחשף ב"גלובס": כיל ולבייב בשת"פ פוספט באפריקה

סטפן בורגס, מנכ"ל כיל: "המיזם המשותף יאפשר לכיל לספק את הצרכים המשתנים של שוקי המזון והאגרוכימיה המתפתחים במהירות, כולל ביבשת אפריקה. רוב הפיתוח של הפרויקט ועיקר ההשקעות צפויים להתחיל רק בעוד 4-3 שנים"

סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי
סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי

כפי שנחשף ב"גלובס" כבר לפני כשנה, חברת כיל  הכריזה הבוקר (ב') כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת LLNP (מקבוצת לב לבייב) לבחינת ההיתכנות של הקמת תעשיית פוספט באפריקה. הכוונה של כיל להשקיע בתחום הפוספט באפריקה נחשפה ב"גלובס" כבר בשנה שעברה. (לכתבה שהתפרסמה ב"גלובס")

המיזם עתיד לכלול כרייה ימית של פוספט והקמת מפעלים לייצור מוצרי המשך לאורך כל שרשרת הערך, כולל חומצה זרחתית באיכות דשן, חומצה זרחתית לבנה, דשני פוספט רגילים (כולל MAP ו-DAP) ודשנים מיוחדים. חברת LLNP מחזיקה בהיתרי חיפוש ורישיונות כרייה ממרבץ פוספט בהיקף מוערך של כ-1 מיליארד טון. 

מכיל נמסר כי עלות הפקת הפוספט צפויה להיות תחרותית ביותר ביחס למתחרים, והיא תוביל לייצור דשנים ומוצרי המשך בעלויות נמוכות. 

בכוונת הצדדים להשלים בחודשים הקרובים פיתוח טכנולוגי נדרש לייצור של מוצרי המשך מבוססי פוספט ימי, בנוסף להקמת מפעל ניסיוני בנמיביה לייצור מוצרים מיוחדים מבוססי פוספט. עם סיום מוצלח של הפיילוט, יוכן מחקר התכנות מפורט לשם הבטחת מימון הפרויקט. 

המפעל צפוי להיבנות על החוף של נמיביה בסמוך למקום כריית הפוספט.   

 

סטפן בורגס, מנכ"ל כיל, ציין כי "המיזם המשותף יאפשר לכיל לספק את הצרכים המשתנים של שוקי המזון והאגרוכימיה המתפתחים במהירות, כולל ביבשת אפריקה. רוב הפיתוח של הפרויקט ועיקר ההשקעות צפויים להתחיל רק בעוד 4-3 שנים, כך שפרויקט זה יהווה את הגל הבא של הרחבת הפעילות הייחודית של החברה, וזאת לאחר שחלק משמעותי מהפרויקטים מחוללי הצמיחה בהם אנו פעילים היום יושלם. איננו צופים שהפרויקט זה יהווה מעמסה פיננסית נוספת על החברה בשנים הקרובות".