פעילויות לילדים בחנוכה: כמה זה עולה - ואיך משיגים הנחה?

בין הצגה למופע אפשר להנעים את זמנם של הילדים והמבוגרים הנופשים בחג החנוכה בעשרות פעילויות ותערוכות על טהרת סמלי החג ■ היכן הכניסה לילדים היא בחינם, ואיפה הם יוכלו לספוג קצת תרבות וידע?

מרכז מהותי/ צילום: אלי דסה
מרכז מהותי/ צילום: אלי דסה

בין הצגה למופע אפשר להנעים את זמנם של הילדים והמבוגרים הנופשים בחג החנוכה בעשרות פעילויות ותערוכות על טהרת סמלי החג. היכן הכניסה לילדים היא בחינם, ואיפה יוכלו לספוג קצת תרבות וידע?

מדעטק, חיפה

הפן המדעי של האור

המוזיאון החיפאי מדעטק מבקש להזכיר כי אור הוא עניין מדעי ולפיכך יקיים מופעי אורות וצבעים, סיורים מאירי עיניים בחדר החושך של המוזיאון עם הבזקי לייזר, סיבים אופטיים, הולוגרמות ועוד. בפאב לאב, מעבדה להדפסת תלת ממד, יערכו סדנאות להדפסת סביבונים (בתשלום נוסף). המבקרים יוכלו גם לבקר בתערוכת הצינורות קיוביקס שנפתחה בקיץ. עוד מציע המוזיאון קייטנה בנושא גוף האדם בחלוקה לפי קבוצות גיל (לתלמידי א-ד').

■ כמה? 89 שקל לכרטיס למבוגר/ילד (מגיל חמש) גימיק נחמד: ילדים ששמם קשור באור ייכנסו חינם.

גן המדע, רחובות

צבעים וסביבונים

פעילות אורות וצבעים מזמינה את ההורים ואת הילדים להבין את אחורי הקלעים של עולם הצבעים באמצעות הדגמות שממחישות ממה מורכבים צבעים וכיצד הם יכולים להשתנות לנגד עינינו. במתחם האקולוגי יודגם כיצד משתמשים בעלי החיים בצבע ובחדר התערוכות יתקיימו סדנאות ליצירת סביבונים ומשקפי תלת-ממד. יש לזכור שרוב הפעילויות מתקיימות באוויר הפתוח.

■ כמה? 35 שקל לילד (בגיל 8-18) ו-40 שקל למבוגר. 150 שקל למשפחה. 10% הנחה למזמינים באתר.

מוזיאון נחום גוטמן

החנוכייה הנעלמת

במוזיאון נחום גוטמן בתל-אביב תתמקד פעילות החג סביב חנוכיות. המבקרים יצטרכו לגלות מהי החנוכייה הנעלמת בעזרת משימות ורמזים ויחשפו לסיפור המכבים כפי שהוא מוצג בתרבויות השונות ובתקופות שונות. עוד מוצג במקום אוסף פרטי של כ-60 חנוכיות מהאוסף של דרורה ופנחס זכאי.

■ כמה? 35 שקל לילד ו-15 שקל למבוגר מלווה. יש להירשם לפעילות מראש.

נמל תל-אביב

מחפשים את האוצר

בנמל תל-אביב יתקיים מרוץ למציאת אוצר במסגרתו יוטלו משימות משפחתיות ברוח החג לאורך מסלול עד למציאת האוצר. המשתתפים עוברים בין 11 תחנות, בכל משימה מקבלים חותמת שמעבירה אותם לשלב הבא, שלוש הזוכים במקומות הראשונים יזכו בפרסים. בין המשימות יצירת סביבון, פאזל חנוכה, תשבץ ענק ועוד. המרוץ יתקיים ב-9.12 בשעה 11:00, והוא יימשך כשעתיים.

■ כמה? ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום, והיא מותנית בהרשמה מראש באתר האינטרנט של נמל תל-אביב.

מוזיאון הילדים, חולון

סיפורים מהרחוב

תערוכה, או יותר נכון הפעלה חדשה, מצטרפת לארסנל של מוזיאון הילדים בחולון: התערוכה, "סיפורים שמספר לי הרחוב", גורמת לילדים להרים את ראשם שטמון עמוק במסך ולהיפתח לאמנות המזדמנת שמציע לנו הרחוב האורבאני: מאמנות גרפיטי על סגנונותיה השונים, עבור במופעי רחוב תוך דגש על פסלי אדם, דרך ציורי רצפה שהילדים לוקחים בהם חלק ועד לשלב שבו הילדים מוזמנים לייצר גרפיטי באמצעות ידידם הטוב ביותר - מסך המחשב. את הסיור המוצלח פותח מופע של אמן רחוב משעשע במיוחד, והילדים מתחילים את הסיור בתערוכה עם חיוך וכך גם הם מסיימים אותו. המדריכים המעולים מצליחים לעורר עניין בילדים לאורך התחנות השונות במסלול, כשהם הופכים ל"חבורת רחוב" זמנית. לפי עקרון מרכז ב"גובה עיניים" התערוכה כוללת פעילות אקטיבית של הילדים לאורך כל הדרך. שתי זאטוטות בנות חמש סיכמו כי "היה מעניין וכייף מאוד".

■ כמה? מסלול קטנטנים לבני 3-5 שאורכו כשעה ורבע ב-50 שקל לכרטיס; מסלול לבני 5-9 שאורכו שעתיים ב-65 שקל לכרטיס. ליווי מבוגר (בתשלום) חובה. יש להזמין כרטיסים מראש.

מרכז מהותי, תל-אביב 

כל אחד והאור שלו

לכל אחד יש האור שלו - זה המסר שמבקש מרכז מהותי להעביר בפעילויות חנוכה. במרכז יתקיימו סיורי "סביבון האור", שבמסגרתם ייחשפו הבאים לפרשנות אחרת לראשי התיבות נ-ג-ה-פ. הסיור כולל משימות בסיומן כל ילד יכין סביבון אישי. עוד תתקיים פעילות משותפת להורים ולילדים להכנת כרזה קולנועית שהכוכב בה הוא הילד ותתקיים שעת סיפור "המסע בארץ האור".

■ כמה? 20 שקל לילד, מלווה מבוגר ללא תשלום. יש לתאם מראש.

מגדל דוד, ירושלים

מפגש היסטורי

תצוגת החנוכיות בשכונת מאה שערים בירושלים במהלך החג הפכה, ובצדק, לעילה מספקת כדי לבקר בעירנו הבירה. מי שיבקר בעיר יוכל לספוג אווירה גם מפעילויות החג שיתקיימו במגדל דוד. בשעות היום נערכים סיורים יחד עם דמויות היסטוריות בהן דוד המלך ויהודה המכבי בשעות אחר-הצהריים נערכים סיורי משחק בעקבות מנורות וחנוכיות ברובע היהודי ובשעות החשכה שבים למצודה המוארות בחיזיון לילי, מופע אורות רב חושי המספר את סיפורה של ירושלים לאורך 4,000 שנה.

■ כמה? לפעילויות הבוקר: 40 שקל למבוגר, חינם לילדים (עד גיל 14), לסיורי אחר-הצהריים (ב-16:30) 50 שקל למבוגר ו-40 שקל לילד. חיזיון לילי: 45/55 שקל לכרטיס (כרטיס משולב לביקור במוזיאון ולחיזיון הלילי עולה 55/70 שקל). יש להירשם מראש.

החוויה האולימפית

זוכים במדליה

לא רק למכבים: מרכז המבקרים של הוועד האולימפי בישראל פותח שעריו למסע בין חמש הטבעות האולימפיות. הסיור כולל הצצה אל שיאם של משחקים אולימפיים ויכניס אווירה של ספורטיביות באמצעות מצגי וידיאו ומוסיקה. בסוף הסיור ניתן לרכוש מדליה ולהצטלם על פודיום המנצחים. מדי יום ידליקו ספורטאים ישראלים נרות חנוכה עם המבקרים.

■ כמה? 50 שקל לכניסה. יש לתאם את שעת הביקור.

גן החיות התנ"כי

פעילות שוקולד

גן החיות היפה בירושלים מזמין את הבאים לבקר את החיות במתחם הגדול והמרשים לפעילויות חג. חבל ששכחו את הפן הבריאותי לילדים, היות ופעילויות החג בגן החיות הן על טהרת השוקולד והממתקים, במסגרת חגיגת מעות חנוכה. הפעילויות כוללות סדנת יצירה בממתקים, משחק משימות ברחבי הגן נושאי פרסים שוקולדיים ועוד. בעלי החיים שישתתפו בחגיגות יזכו לממתקים משל עצמם אחרי שיצליחו לפתוח פיניאטות שיוצבו במתחמים - כאן למזלן מדובר בפירות וירקות.

■ כמה? 55 שקל למבוגר, 42 שקל לילדים (עד גיל 18).

טכנודע, חדרה

השמש והחלל

פעילויות חנוכה של פארק המדע והמוזיאון יתמקדו במערכת השמש ובחלל. הפעילות כוללת חידוני חלל, מסע בזמן מראשית התעופה ועד הטיסות לחלל, הדמיית שמי הלילה בפלנטריום, סדנאות אסטרונומיה לגילאי 5 (בתשלום נוסף של 35 שקל לילד).

■ כמה? כניסה לפארק: 40 שקל למבוגר, 48 שקל לילד. יש לתאם מראש ביקור בפעילויות דרך אתר הפארק.

בית הבד שמנא

כבישת זיתים

במושב חגור מוזמנים המשתתפים לסדנת כבישת זיתים: מתחילים במסיק ידני מסורתי, פורסים יריעות במסיק מודרני באמצעות טרקטור המנער את העצים והפרי נופל מהם, מתנסים בשימוש באבני ריחיים מקבלים הסבר על שמני זית בשילוב עם סיפורי החנוכה, טועמים, פוגשים דמויות מסורתיות של חנוכה, מייצרים כדי שמן או חנוכייה ועוד.

■ כמה? 40 שקל לילד, 30 שקל למבוגר. יש להירשם מראש.

ספייסס/ניופאן גורמה

סדנת הכנת לביבות

מי שירצה להכין סופגניות בעצמו יוכל לעשות זאת בסדנאות שייערכו במרכזי ספייסס: הסדנאות כוללות הכנסת לביבות, סופגניות, עוגיות רוזט ועוד. 40-120 שקל למשתתף, בהתאם למידת המורכבות של הסדנה. במרכז ניופאן גורמה תתקיים סדנה להורים ולילדים בה ילמדו המשתתפים להכין את מטעמי החג בגרסה משודרגת.

■ כמה? 260 שקל להורה ולילד.

מבצעי הרגע האחרון

שלל דרכים לרכוש כרטיסים מוזלים במסגרת מבצעי הרגע האחרון: באתר הדקה ה-90 המחיר למופע אליסה קרקס Y הוא 55.60 שקל במקום 140 שקל, המחיר הזה יכול לרדת גם ל-90% מהמחיר המקורי, 24 שעות לפני המופע.

מועדוני צרכנות יוצאים גם הם במבצעי הרגע האחרון: מועדון שלך (עובדי הרשויות המקומיות) מציע כרטיס למחזמר המכבים ב-15 שקל. כרטיסים מיד שנייה שמוכרים אנשים פרטיים אפשר למצוא באתרים דוגמת goticket.co.il, במקרים כאלה אמנם מצוין המחיר המבוקש אולם יש לזכור כי ככל שקרב מועד המופע הוא יכול לרדת. מה למשל: כרטיסים למותק של פסטיבל בתל-אביב ב-14.12 ב-70 שקל לכרטיס, כרטיסים להיי סקול פסטיגל ב-70 שקל (מחיר שבו ניתן לרכוש את הכרטיסים דרך מועדון שופרסל), באתר יד2 מוצעים לדוגמה כרטיסים לפסטיגל ב-50 שקל.

דרך נוספת היא באמצעות אתרי הקופונים המציעים מבצעים של הרגע האחרון: באתר גרופון מוצעים מופעים ב-60 שקל לכרטיס בהם המחזמר דינוזאורים מסע בממלכת היורה, פיטר פן וקרקס בראבו, לצד הצגות ילדים ב-45 שקלים ועוד.

יש הפקות שבחרו להוזיל בעצמן את מחירי הכרטיסים במסגרת מבצעי הרגע האחרון כך למשל למופע פיטר פן, כרטיסים להצגות בודדות שיתקיימו בתל-אביב ב-9 וב-10 לחודש: המחיר כעת הוא 60 שקל במקום 110 שקל, המחיר המלא.

הנחות גם במחירי הכניסה למוזיאונים שחלקם פותחים שעריהם בחינם לילדים: מוזיאון ארצות המקרא מציע כניסה חינם לילדים (15 שקל למבוגר אליו יוכלו להתלוות עד 4 ילדים). פעילויות המוזיאון כוללות מסע בעקבות המנורה וסוד השמן, ניסויים וקסמים, גם במוזיאון האסלאם בירושלים הכניסה לילדים בחנוכה חינם: 40 שקל כרטיס למבוגר והילדים שלא ישלמו יוכלו לצפות גם בהצגות שייערכו במקום. גם במוזיאון המדע בירושלים הכניסה בחנוכה לילדים היא בחינם (מבוגר ב-60 שקל) - המוזיאון מציע שלל פעילויות על טהרת האור.

חנוכה
 חנוכה