בשורה לאוהדי הכדורסל: משחקים מהיורובאסקט יתקיימו בת"א

פיב"א בחרה בישראל כאחת מתוך ארבע מדינות שיארחו את אליפות אירופה לאומות שתתקיים בקיץ 2017, יחד עם פינלנד, רומניה וטורקיה; נבחרת ישראל תעפיל אוטומטית לטורניר ■ איגוד הכדורסל הישראלי יצטרך לשלם לפיב"א זיכיון אירוח של 1.9 מיליון אירו, ולממן הוצאות אירוח רבות נוספות

נבחרת ישראל בכדורסל, יניב גרין / צלם: איגוד הכדורסל
נבחרת ישראל בכדורסל, יניב גרין / צלם: איגוד הכדורסל

רשמית: ישראל תהיה אחת מתוך ארבע מדינות שיארחו את משחקי אליפות אירופה לאומות בכדורסל ב-2017 (היורובאקסט). כך הודיעה היום (שבת) פיב"א בטקס שנערך במינכן, גרמניה. המשחקים יתקיימו בהיכל מנורה-מבטחים בת"א בין ה-31 באוגוסט ל-5 בספטמבר 2017.

מדובר על אירוח מלא של אחד מהבתים של היורובאסקט. פינלנד, רומניה וטורקיה יארחו אף הן משחקים מהבתים, כאשר האחרונה תארח באיסטנבול את כל שלבי הנוקאאוט (משמינית הגמר ומעלה).  

איגוד הכדורסל ישלם לפיב"א כ-1.9 מיליון אירו בגין אירוח בית מהשלב המוקדם של יורובאסקט 2017, בו ישתתפו שש נבחרות (כאשר ישראל תעפיל אוטומטית למשחקים, בתור המארחת, ולא תצטרך להשתתף במשחקי המוקדמות של הטורניר).

בנוסף לאותם 1.9 מיליון אירו - פיב"א דורשת מימון מלא לעובדים שלה שאותם תשלח לכאן לצורך ארגון הטורניר; מימון מלא עבור צוותי השיפוט (מלונות ארבעה כוכבים ומעלה), הוצאות תחבורה של כל המשלחות, הוצאות פרסום וקידום האירוע, הוצאות בדיקות הסמים והוצאות רפואיות, מימון מלא של שכירת האולמות. כמו כן, פיב"א דורשת מימון של 50% מעלות הטסת הנבחרות שימשיכו לשלב הבא. כל זה בנוסף ל-20 אלף אירו שכבר העביר האיגוד לפיב"א כדמי השתתפות במכרז לאירוח.

באיגוד מקווים כי יוכלו לקבל תמיכה ממשלתית שתעזור לכסות חלק מההוצאות, בדומה לכספים שהועברו להתאחדות לכדורגל מהמדינה בשנים האחרונות עבור אירוח היורו עד גיל 21 לגברים והיורו עד גיל 19 לנשים.     

היורובאסקט ב-2017 יהיה טורניר אליפות אירופה בכדורסל ה-40 בהיסטוריה. הוא יתקיים בין ה-31 באוגוסט ל-17 בספטמבר, ובסך הכל ישתתפו בו 24 נבחרות (מתוך 49 נבחרות אירופיות אפשריות). זו תהיה הפעם השנייה בה האירוח מתחלק בין מספר מדינות - פורמט שאומץ לראשונה בטורניר שנערך בספטמבר האחרון בקרואטיה (זאגרב), צרפת (מונפלייה וליל), גרמניה (ברלין) ולטביה (ריגה). נבחרת ספרד זכתה בגביע; ישראל הודחה בשמינית הגמר על-ידי איטליה.

בעוד היורובאסקט נערך עד היום בכל שנתיים - החל מהטורניר הקרוב הוא יעבור לפורמט של פעם אחת בכל ארבע שנים - בדומה לנהוג באליפויות אירופה לאומות בכדורגל.