ניסנקורן דורש תוספת שכר של 11 מיליארד שקל במגזר הציבורי

ההסתדרות: "כמיליון עובדים שכירים במגזר הציבורי זקוקים וראויים לתוספת שכר, וחלקם לא גומר את החודש"

משה כחלון אבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור ותמר מצפי
משה כחלון אבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור ותמר מצפי

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן דורש תוספת שכר של 11% לעובדי המגזר הציבורי בשנים הקרובות - תוספת השקולה לכ-11 מיליארד שקל מבחינת תקציב. לפי הערכות, התוספת הדרושה עלתה במגעים בין ההסתדרות למשרד האוצר ברקע ההכרזה הצפויה על שביתה כללית במגזר הציבורי מחר. המספר עלה בדרישה לאוצר, אך ככל הנראה מדובר ב"מחיר מבוקש" שמהווה רק שלב במו"מ בין הצדדים. 

אתמול הודיעה ההסתדרות כי ביום רביעי הקרוב היא תתכנס כדי לאשר מועד לפתיחת שביתה כללית במגזר הציבורי, לאחר שהמו"מ עם משרד האוצר בנוגע להעלאת השכר במגזר הציבורי נקלע למבוי סתום לדבריה, ונראה כי הצדדים לא יוכלו להגיע להסכמות. לטענת ההסתדרות, המגזר הציבורי ממשיך להתנהל ללא הסכם מסגרת כבר כשלוש שנים, דבר שבא לידי ביטוי בשחיקת שכרם של כמיליון עובדים במגזר הציבורי.

מההסתדרות נמסר היום בתגובה כי "כמיליון עובדים שכירים במגזר הציבורי זקוקים וראויים לתוספת שכר, וחלקם לא גומר את החודש". ניסנקורן אמר אתמול, כי "כרבע מהשכירים בישראל מרוויח עד שכר מינימום ולמעלה ממחצית מהשכירים לא מגיעים בכלל לסף המס. די לסיסמאות החלולות ודי לאטימות, העובדים לא גומרים את החודש. יש להעלות את השכר באופן מיידי - זהו צו השעה".