הטוטו הגדיל את הסכם השיווק עם איגוד הכדורסל למיליון שקל

במסגרת ההסכם, שתקף עד לספטמבר 2016 - יופיע הלוגו של הווינר על גב חולצות המשחק של נבחרות ישראל, במקביל לחסות הראשית של תנובה שתופיע על החזית

מכבי ת"א זוכה בגביע המדינה בכדורסל 2015 / צלם: עודד קרני
מכבי ת"א זוכה בגביע המדינה בכדורסל 2015 / צלם: עודד קרני

הטוטו יגדיל למיליון שקל את הסכם השיווק לאיגוד הכדורסל, כך סוכם בתום מו"מ ממושך בין הצדדים. החוזה יהיה בתוקף עד לסוף עונת המשחקים 2015/16, ויכלול חסות של הטוטו לגביע המדינה בכדורסל גברים ונשים, שימשיך להיקרא "גביע המדינה ווינר".

הסעיף החדש שנוסף להסכם הוא חסות לנבחרות ישראל: הטוטו ייקח חסות משנית על גב החולצה של שמונה נבחרות ישראל גברים ונשים, מהקדטים ועד לנבחרות הבוגרים. המשמעות היא שההסכם החדש למעשה תקף עד ספטמבר 2016 (אז יתקיימו משחקי הנבחרות האחרונים במסגרת ההסכם). כזכור, החסות הראשית של כלל הנבחרות מוחזקת על-ידי חברת תנובה, בהסכם המוערך במיליון שקל לעונה.

ההסכם החדש עם הטוטו נסגר בתום מו"מ ממושך מאוד בין הצדדים. בקיץ שעבר החליט הטוטו להקטין את הסכם השיווק לאיגוד הכדורסל שעמד על כ-2.5 מיליון שקל, בטענה לאי-כדאיות כלכלית, והעמידו על כ-500 אלף שקל בלבד. כעת, כאמור, הוחלט להחזיר את נבחרות ישראל לתוך הסכם השיווק.

יש לציין כי הסכם השיווק של הטוטו עם איגוד הכדורסל הוא עדיין נמוך משמעותית בהשוואה להסכמים אחרים - הסכם השיווק המפורסם עם הכדורגל הישראלי עומד העונה על 57 מיליון שקל; ההסכם עם מינהלת הליגה בכדורסל עומד על 14 מיליון שקל. הטוטו חתום על הסכם בהיקף דומה לזה של איגוד הכדורסל, כמיליון שקל בשנה, עם איגוד הטניס, ועל הסכם בסך 1.1 מיליון בשנה עם איגוד הכדוריד.

כזכור, בשבת קיבל איגוד הכדורסל את ההודעה הרשמית של פיב"א על החלטה לאפשר לאיגוד לארח בתל-אביב בקיץ 2017 את אחד מהבתים של היורובאסקט.