הקשיים הלא פשוטים מהם סובל ה-MLS לפרוץ קדימה בתודעה האמריקאית, ולגרום לכדורגל המקצועני המקומי להפוך לענף ספורט פופולרי במיוחד - באים לידי ביטוי גם בנתוני הצפייה ב-MLS CUP, משחק הגמר של הליגה שנערך בשבוע שעבר, שלאחריו הוכתרה פורטלנד טימברס כאלופה אחרי ניצחון על קולמבוס קרו.
כל שלושת הערוצים ששידרו את המשחק סבלו מנתוני צפייה נמוכים יותר ביחס לגמר של 2014: ב-ESPN צפו במשחק 668 אלף איש, ירידה של 31% לעומת ה-964 אלף שנרשמו אשתקד; בשני הערוצים האמריקאים המשדרים בשפה הספרדית - UNIMAS ו-UNIVISION, צפו במשחק 300 אלף איש ו-206 אלף בהתאמה - ירידה של 56% (678 אלף) ו-16% (245 אלף) ביחס לאשתקד.
בסך הכל צפו במשחק 1.174 מיליון אמריקאים, ירידה של 38% לעומת ה-1.887 מיליון שנרשמו ב-2014. בשני המקרים מדובר כמובן על אחוזים מזעריים מהאוכלוסייה האמריקאית.
את הירידה בנתוני הצפייה ניתן להסביר בעובדה שאל משחק הגמר הפעם הגיעו קבוצות משווקי טלוויזיה קטנים יותר - פורטלנד, שנחשב לשוק ה-22 בגודלו בארה"ב; וקולומבוס (אוהיו) שבמקום ה-32. כהשוואה, אל הגמר אשתקד העפילו לוס אנג'לס גלאקסי (השוק השני בגודלו) וניו אינגלנד רבולושן (מהשוק של בוסטון, השביעי בגודלו).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.