ועדת הכלכלה הכשירה את פיצול תחנות הרדיו האזוריות

הרשות השנייה תוכל לאשר פיצול שידורים ברדיו האזורי - קיימים וחדשים כאחד

אוה מדז'יבוז' / צילום: ענבל מרמרי
אוה מדז'יבוז' / צילום: ענבל מרמרי

כל תחנות הרדיו האזוריות יוכלו להחזיק בשני תדרי שידור - כך עולה מהכרעת ועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל, שאישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק המכשירה את פיצול התדרים השנוי במחלוקת בתחנות הרדיו האזוריות.

על-פי החוק, שנוסח מחדש לאחר הסכם פשרה בין הצדדים שבמחלוקת, הרשות השנייה תוכל לאשר פיצול שידורים ברדיו האזורי - קיימים וחדשים כאחד.

פיצולי התדרים הם למעשה תחנות-בת שמקימות תחנות רדיו אזורית, כמו רדיו פרוויו דובר הרוסית, המשדר בשפלה כתדר מפוצל של לב המדינה; רדיו דרום 101.5FM, המשדר לאזור אשדוד-אשקלון כתדר מפוצל של רדיו דרום; ורדיו "חם אש", המהווה פיצול תדר של רדיו חיפה.

הצעת החוק שיזמה ח"כ נאווה בוקר מהליכוד, עליה חתומים חברי כנסת מכל סיעות הבית, הוגשה לאחר שהיועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, קבעה, למורת-רוחן של תחנות הרדיו האזוריות, כי פיצולי התחנות הקיימים, אשר אושרו בעבר על-ידי הרשות השנייה, אינם חוקיים עוד.

השידורים המפוצלים יימשכו

לפי ההצעה שאושרה, המועצה תהיה רשאית לאשר פיצול אם מצאה שיש צורך בתוכן נוסף, וזאת לאחר שתמפה את הצרכים המיוחדים של אוכלוסיות שונות ברחבי הארץ. ככל שיינתן אישור כזה, השידורים יהיו בהתאם לכללים שתקבע המועצה, שייכנסו לתוקף תוך כשנה מיום פרסום החוק.

עוד נקבע כי אישור לפיצול שידורים יינתן רק לאחר ששר התקשורת יאפשר הקצאת תדרים נוספת לבעל הזיכיון. כמו כן, נקבע כי הפיצול יתאפשר לתוכן שידורים נוסף אחד בלבד.

כמו כן, נקבעו הוראות מעבר שיחולו על בעלי זיכיון שכבר קיבלו מהמועצה אישור לפיצול שידורים - רדיו לב המדינה, רדיו דרום ורדיו חיפה - שיוכלו להמשיך את השידורים המפוצלים עד לקבלת אישור מעודכן מהמועצה בהתאם לכללים החדשים שנקבעו כאמור.

אוה מדז'יבוז', יו"רית הרשות השנייה, מסרה כי "הצעת החוק שהתקבלה הבוקר בוועדת כלכלה משקפת באופן הטוב ביותר את האיזון הרצוי בין האינטרס הציבורי לשידורי רדיו מגוונים בפריסה ארצית שעונים לדרישה של כלל הקהלים בישראל - לבין הצורך לקיים את ההליך באופן שוויוני ותוך בחינה מקצועית מקיפה".