ח"כיות ליועמ"ש: זמן את סילבן שלום לחקירה על הטרדה מינית

לטענת חברות הכנסת זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג, חקירה כזו מתחייבת גם בהיעדר תלונה כאשר עולה חשד לביצוע עבירה ע"י שר ■ שלום: "מדובר במיחזור טענות שאין להן שחר"

סילבן שלום / צלם: תמר מצפי
סילבן שלום / צלם: תמר מצפי

חברות כנסת קוראות ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להורות למשטרה להזמין את שר הפנים, סילבן שלום, לחקירה בעקבות העדויות שלפיהן הוא לכאורה הטריד מינית עובדות שהיו כפופות לו, וזאת כפי שנחשף בעיתון "הארץ".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, וחברות הכנסת מיכל רוזין ותמר זנדברג (מרצ) פנו הבוקר (ד') לוינשטיין, בבקשה כי יורה למשטרה לחקור את שלום. זאת, לדבריהן, לאור האשמות ועדויות חוזרות בתקשורת המעלות חשד להטרדה מינית של עובדות הכפופות לו.

בפנייתן כתבו חברות הכנסת: "אנו החתומות מטה פונות אליך בבקשה כי תורה למשטרה להזמין לחקירה את השר סילבן שלום, על-מנת שיציג את גרסתו לגבי ההאשמות והעדויות החוזרות על חשד להטרדה מינית של עובדות הכפופות לו".

לדברי 3 חברות הכנסת, "מהפרסומים בתקשורת עולה תמונה מדאיגה וחמורה של הטרדות חוזרות ונשנות, הכוללות כפייה פיזית של מגע מיני וניצול חמור של מרות הנמשכות לאורך זמן, כאשר מדובר ביותר מנפגעת אחת".

השלוש מציינות כי על-פי החוק, חקירה שכזו מתחייבת גם בהיעדר תלונה, וזאת כאשר עולה חשד לביצוע עבירה, קל וחומר כאשר מדובר בשר בממשלה. "נבחר ציבור אינו יכול להתבצר בשתיקה או להסתפק בהכחשה סתמית בתקשורת, וחייב מוסרית במתן דין וחשבון ובמסירת גרסתו ותגובתו להאשמות במשטרה", כתבו חברות הכנסת ליועמ"ש.

מטעמו של השר שלום נמסר לעיתון "הארץ" כי "מדובר במיחזור טענות שאין להן שחר. הנושא נבדק לעומק בעבר על-ידי רשויות האכיפה, ובהתאם להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, על דעת המשטרה והפרקליטות, העניין הסתיים בלא כלום".