אדלסון קנה עוד עיתון, הפעם בווגאס, ונפגש עם טראמפ ובוש

הבעלים של "ישראל היום" רכש בחשאי את העיתון הגדול בנוואדה ■ אדלסון לא מאשר בינתיים, אך "פורצ'ן מגזין" חשף את העסקה ■ שלושה מהמתמודדים העיקריים על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, וכן ג'ב בוש, נפגשו עם אדלסון לפני תחילת העימות במלונו, "ונישן", בווגאס

שלדון אדלסון, בן 82, בעל השליטה בחברת המלונות ובתי הקזינו "סנדס" ובחינמון "ישראל היום", רכש עוד עיתון,  "לאס-וגאס ריוויו ג'רנל", היומון הגדול ביותר במדינת נוואדה, תמורת 140 מיליון דולר, מחיר שגבוה בהרבה משוויו האמיתי של העיתון. כך חשף אתמול (ד') המגזין "פורצ'ן".

הרכישה בוצעה לפני שבוע ובאופן חריג בעסקות מדיה נשמרה זהות הרוכש בסוד, עובדה שגרמה למתיחות ולתסכול  בקרב עיתונאי ה"ריוויו ג'רנל" ולגל ניחושים לא רק בחוגי תקשורת המונים אלא גם ביקום הפוליטי. מיד לאחר שנודע דבר הרכישה התמקדו הניחושים על זהות הקונה באדלסון. כתבי העיתון פרסמו בעמודו הראשון תחקיר שמדווח על הקשרים בין אדלסון לבין מייקל שרדר, מו"ל עיתונים אזוריים במדינת קונטיקט, ששמו הוא השם היחידי במסמכי העסקה שהוגשו לרגולטורים, אך גם לכתבים לא היתה ראיה חותכת שאדלסון הוא אכן הבוס החדש שלהם. 

אדלסון נמנע מתגובה במשך כמה ימים. בתגובתו הראשונה, ביום ג' בערב, לכתב התקשורת של CNN, הוא אמר: "אין לי שום עניין אישי" בעיתון.

אך עתה מדווח "פורצ'ן", כי אדלסון הוא "הקונה הראשי" של העיתון בנוואדה. המגזין מציין שהדיווח נשען על "כמה מקורות שמודעים למצב". שרדר נמנע מתגובה על שאלה מי הקונה העיקרי של העיתון. אדלסון עצמו לא נענה לפניות חוזרות ונשנות של "פורצ'ן" להגיב על הדיווח.

"נפתרה התעלומה", מכריז "פורצ'ן", אך עדיין איננו מבינים מדוע זה סוד גדול כל-כך". ובאמת, מדוע אדלסון מסרב להזדהות כרוכש ה"ריוויו ג'רנל"? ברור שהקונה לא חתם על העסקה במאמץ למצוא עילה להתרברב. קשה גם לראות בעסקה הזדמנות להשקעה, במיוחד לאור המחיר הגבוה של העיתון ומצבם הירוד של עיתונים מנייר בארה"ב ומחוצה לה. לא נותרה אפוא אלא האפשרות שרכישת העיתון נועדה להקנות השפעה פוליטית לרוכש, בייחוד כשמדובר במדינה כמו נוואדה, שאין לה נאמנות למפלגה אחת ובוחריה מסוגלים לתת קולותיהם לרפובליקנים היום ולדמוקרטים מחר. אך איך יוכל אדלסון לתת הנחיות לנקיטת קו זה או אחר כאשר לא ברור לעורכים מי חותם על תלושי המשכורת שלהם.

ג'ון ראלסטון, עיתונאי ובעל טור מנוואדה, אמר בראיון ב-MSNBC, כי שמע ממקורותיו, שאדלסון אינו "הבעלים הישיר" של "ריוויו ג'רנל"". ראלסטון העלה השערה שמדובר אולי בהתאגדות עסקית במתכונת של LLC , בדומה לחברה בע"מ בישראל.

הרשת הליברלית חשפה אמש, כי אלדסון נועד לפגישות אישיות נפרדות עם שלושת המתמודדים המובילים בהתמודדות על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות - דונאלד טראמפ והסנטורים טד קרוז ומארקו רוביו - וכן עם מושל פלורידה לשעבר, ג'ב בוש, שמוסיף לדשדש עם שיעורי תמיכה שנעים בין 3% ל-5%. בשבועות שחלפו היו דיווחים, שרוביו מחזר אחר אדלסון בתקווה לזכות ממנו במתת משמעותית למימון קמפיין הפריימריז שלו. אלדסון ואשתו מריים תרמו 93 מיליון דולר למתמודדים הרפובליקניים על הנשיאות ועל מושבים בסנט בבחירות ב-2012. אך רוב המועמדים שאלדסון הימר עליהם - תחילה ניוט גינגריץ' ואחר כך מיי רומני - כשלו. במקרה או שלא במקרה, רוביו הוא אחד מהיזמים של הצעת חוק שתאסור על הימורים באינטרנט, אחד מהנושאים שאלדסון מנסה לקדם בלהט.