ניאון יוצאת לדרך: שת"פ עם בריסטול מאיירס בניסוי קליני מוקדם

החברה האמריקנית בה מחזיקים גם כת"ב ולן בלווטניק, מפתחת חיסון לסרטן המותאם אישית

 

חברת פיתוח התרופות האמריקאית ניאון (Neon), שהוקמה רק לפני מספר שבועות ומוחזקת ב-8% על-ידי כת"ב (כלל ביוטכנולוגיה ), הודיעה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת התרופות בריסטול מאיירס סקוויב שנסחרת בשווי 117 מיליארד דולר. שיתוף הפעולה נוגע לניסוי קליני שלב Ib, המשלב את החיסון לסרטן המותאם אישית שמפתחת ניאון, עם התרופה האונקולוגית Opdivo של בריסטול מאיירס.

הניסוי, שצפוי להתחיל בשנת 2016, ינוהל על-ידי ניאון ויבחן בטיחות, סבילות ויעילות ראשונית של התרופה בחולים המטופלים ב-Opdivo במגוון התוויות - מלנומה, סרטן ריאות מסוג smoking-associated non-small cell וסרטן שלפוחית השתן. הניסוי יבחן גם פרמטרים מסוימים של מערכת החיסון הרלוונטיים לפעילות התרופה. לא נמסרו פרטים נוספים על ההסכם או על תנאי המימון של הניסוי.

ניאון הוקמה לאחרונה על בסיס טכנולוגיה שפותחה לאחר מחקר אקדמי ורפואי, על-ידי כת"ב, בעלת השליטה בכת"ב - Access של לן בלווטניק - וקרן ההון סיכון Third Rock Ventures, שביצעה את עיקר ההשקעה. כת"ב ואקסס השקיעו כל אחת 5 מיליון דולר בחברה, והקרן השקיעה 45 מיליון דולר. ניאון מפתחת תרופות מבוססות אימונותרפיה כשהמוצר המוביל בפיתוח הוא החיסון המותאם אישית לטיפול בסרטן.

קיורטק יוצאת לניסוי

במקביל, כת"ב הודיעה היום גם על התקדמות בחברת הפורטפוליו קיורטק, שבה היא מחזיקה 53%. קיורטק החלה את שלב גיוס החולים לניסוי קליני שלב II בתרופה MDV9300, שמוסחרה ומפותחת על-ידי החברה האמריקאית Medivation. התרופה מיועדת לטיפול בחולי סרטן מסוג לימפומה. הניסוי יכלול 150 חולים שנמצאים בהפוגה במחלה והיעד העיקרי בניסוי הוא מידת התגובה האימונולוגית לתרופה. הסכם המסחור של קיורטק עם Medivation נחתם לפני כשנה, והפוטנציאל שלו הוא עד 335 מיליון דולר בכפוף לאבני דרך, ובנוסף תמלוגים של 5%-11% ממכירות התרופה, אם וכאשר תגיע לשוק.

כת"ב, חברת השקעות בתחום מדעי החיים, נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 454 מיליון שקל. לאחרונה מונה עפר גונן לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל החברה, במקום ראובן קרופיק שפרש.