צפו: מלון הבוטיק החדש בתל-אביב שהפך לשם דבר

מבחוץ הוא נראה כמו עוד בניין מגורים רגיל שעבר שיפוץ, אבל ברגע שחולפים על פני דלת הכניסה, התמונה משתנה ■ הצצה למלון בוטיק חדש יחסית בישראל שהוכתר לטוב ביותר מסוגו בעולם

צ'ק אין, מלון נורמן/ צילום : סיון אסקיו
צ'ק אין, מלון נורמן/ צילום : סיון אסקיו

לא בכל יום זוכה העיר תל-אביב וליתר דיוק אחד ממלונות הבוטיק שלה בתואר "מלון הבוטיק הטוב בעולם", זאת בזמן שהוא עוקף שמות גדולים ומכובדים כמו ה"שנגרילה" בפריז ומלונות רשת כגון ה"פור סיזן" ורשת "וואן אנד אונלי".

תופתעו עוד יותר לגלות שרק החודש ציין מלון הבוטיק "דה נורמן", הממוקם ברחוב נחמני בתל-אביב, את יום הולדתו הראשון - ותסכימו איתנו שמדובר במתנת יום הולדת לא רעה בכלל.

הבחירה במלון "דה נורמן" כמלון הבוטיק הטוב בעולם היא בעצם זכייה כפולה משני ארגונים שונים: האחד פועל בארה"ב, והשני בלונדון. הבחירה נעשית על-ידי חוות-דעת שבאה מקרב מבקרי מלונות, אורחים, בלוגרים, עיתונאים ונתונים אשר נאספים מאתרים כמו טריפ אדוויזר ובוקינג.

סיפורו ההיסטורי של המלון מתחיל בשנות ה-50 עם לוריא נורמן, שהיה בעליו של מלון הבוטיק הראשון בישראל, ה"דולפין האוס" בשבי ציון, שמשך אליו את השמנה וסלתה של החברה הישראלית ולא מעט משועי העולם. בנו של נורמן החליט להמשיך בדרכו של אביו וחיכה להזדמנות שתיפול לידיו.

וההזדמנות אכן הגיעה, בדמות שני מבנים ישנים בתל-אביב, בית מספר 23 ומספר 25 ברחוב נחמני. לאחר תהליך ארוך-שנים בו רכש כל פעם דירה ועוד דירה, הוא הצליח לרכוש את שני המבנים לטובת המלון, והיום הוא משמש כבעליו. חייבים לומר כי על פניו מבחוץ המלון נראה כמו עוד בניין מגורים רגיל שעבר שיפוץ ושיחזור, אבל מהרגע שחולפים על פני דלת הכניסה, התמונה משתנה.

מלון "דה נורמן" משתייך לארגון SLH (סמול לאקשרי הוטל) - ארגון המאגד תחתיו 550 מלונות קטנים עד 75 חדרים, אשר מי שחבר בו מיד משתייך לקטגוריה של הטובים והנחשבים בעולם. המלון מציע שלל פסיליטיז המאפיינים בדרך-כלל רק מלונות גדולים, כמו בר ושתי מסעדות אין-האוס - אחת ישראלית והשניה יפנית בניצוחו של השף מאסאקי סוגיסאקי, שהוא בעל הרשת דיינינג מלונדון.

עוד במלון - חדר כושר, בריכה וטרסת שיזוף.

במלון יש בסך-הכול 50 חדרים ברמות אירוח שונות, אולם כל הדירות הן גדולות בקטגוריות דה לקס, סוויטות ודופלקסים. אחד היתרונות של המלון הוא המיקום שלו, צמוד לרוטשילד ולמרכז העסקים של תל-אביב.